۰

حرف های جالب قاریان بهمئی درباره قرآن / برای مقابله با فتنه های آخر زمان باید به قرآن پناه ببریم+ تصاویر

قاریان شهرستان بهمئی قرآن را ناجی بشر از فتنه های آخر الزمان دانستند و با تاکید بر لزوم خروج این معجزه الهی از مهجوریت در جامعه، از مردم خواستند که در برنامه های قرآنی مشارکت داشته باشند.
حرف های جالب قاریان بهمئی درباره قرآن / برای مقابله با فتنه های آخر زمان باید به قرآن پناه ببریم+ تصاویر
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،،بمناسبت ماه بهار قرآن، خبرنگار ما سراغ چند نفر از قاریان قرآن کریم در شهرستان بهمئی رفت تا مردم را از حال و هوای انس با کلام وحی از زبان منادیان زمینی این معجره بزرگ الهی آگاه کند.
مسلم کریمیان یکی از قاریان شهرستان بهمئی است که به گفته وی 7سال است که در وادی تلاوت قرآن قدم نهاد.
وی گفت: حدود 7 سال پیش در نشست های هفتگی بچه های هیئتی مسجد امام حسین(ع) با سخنرانی و روشنگری های استاد مومن نژاد شرکت کردم و تشویق ترغیب های این استاد بزرگوار مرا وادار به حرکت در مسیر قرآن کریم کرد.
کریمیان تصریح کرد: بنده از روخوانی، روانخوانی و قرائت ساده شروع کردم و پله پله در دوره های آموزشی شرکت کردم و در حال حاضر ترتیل خوانی می کنم.
کریمیان 28سال فارغ تحصیل کارشناسی عمران است و می گوید:هر چه دارم از برکت قرآن دارم و نیاز به حضور پررنگ قرآن در جوامع امروزی، به خصوص خانواده ها امری مهم و ضروری است.
وی گفت:در شرایطی قرار داریم که گناهانی جدید در دنیای مدرن دامن بشر را آلوده کرده است و برای مقابله با فتنه های آخر الزمان باید به قرآن پناه ببریم.
قادر صناعی زاده، جوان 29 ساله بهمئی وکارشناس ارشد علوم قرآنی از دانشگاه تهران ، دیگر قاری قرآن است که قرائت قرآن را به صورت حرفه ای از دوره دبیرستان شروع کرد.
صناعی زاده گفت: بنده دوره دبیرستان خود را در رشته معارف گذراندم، دوره کارشناسی در رشته تربیت معلم قرآن مجید قبول شدم و فارغ تحصیل کارشناسی ارشد رشته علوم قرآنی دانشگاه تهران هستم.
وی با اشاره به مهجوریت قرآن در جامعه، گفت: خداوند در آیه 30سوره فرقان، از شکایت رسول اکرم(ص) در روز قیامت به خاطر بی توجهی امت خویش به قرآن و مهجوریت آن سخن می گوید.
 این کارشناس ارشد علوم قرآنی و قاری بهمئی افزود:مهجوریت قرآن در دیگر نقاط جهان زیاد جای سوال ندارد، اما از مسلمانان و به خصوص شیعیان ایران انتظار می رود که قرآن را از مهجوریت خارج کنند.
صناعی زاده خاطرنشان کرد:استفاده ما از قرآن کریم نباید به مراسم ختم و عقد و عروسی محدود شود، بلکه به عنوان جامعه مسلمان و امت رسول الله وظیفه داریم در تمامی مقاطع و مراحل زندگی و همه مجالس از قرآن کریم بهره ببریم.
علی نظر شکیبا زاده، مربی قرآنی و یکی دیگر از قاریان و مداحان شهرستان بهمئی بر لزوم توجه خانواده ها به قرآن در زندگی خود و فرزندانشان تاکید کرد.
این جوان 35 ساله که دارای مدرک تخصصی سطح 4قرآن کریم است، داشتن سواد قرآنی را به عنوان یک سلاح مهم و کارساز در برابر آسیب های اجتماعی به خانواده ها توصیه می کند.
شکیبازاده از مسئولان و خانواده ها خواست نسبت به افزایش سواد قرآنی و فهم ارزش مبانی قرآنی و دینی در خانواده ها، بیشتر کار شود.
سید بهنام ادیبی، جوان 23 ساله بهمئی و قاری دیگر شهرستان، دارای مدرک سطح 4قرآن کریم است و می گوید که 5سال است که وارد عرصه قرائت قرآن شدم.
ادیبی گفت:با توجه به گسترش ناهنجاری های مختلف در جامعه، انس با قرآن کریم می تواند ناجی انسان ها باشد و خود قرآن کریم به صورت عجیبی بر روح و روان افراد و متعادل ساختن آنها موثر است.
وی از مسئولان و مردم خواست که بیشترین تلاش خود را جهت ترغیب و تشویق مردم به خصوص نوجوانان و جوانان برای مشارکت در برنامه های قرآنی داشته باشند، تا نتایج مثبت حضور در این برنامه ها در کمترین زمان در جامعه مشاهده شود.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 439550
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *