۰

حادثه منا دلیلی بر نرفتن به حج و تعطیلی آن نیست

امام جمعه قاین گفت:زحج یک واجب الهی است وحوادثی همچون حادثه منا که از بی تدبیری دولت آل سعود بود دلیل بر نرفتن به حج وتعطیلی آن نیست.
حادثه منا دلیلی بر نرفتن به حج و تعطیلی آن نیست
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،آیت الله اصفهانی امام جمعه قاین در گفتگو با نسیم قائن درخصوص اهمیت حج با اشاره به آیه قرآن گفت: درباره به جا آوردن فریضه حج همین بس که آیه شریفه قرآن دارد که "ولله علی الناس حج البیت"  یعنی خداوند سفر حج را برگردن مردم واجب گردانده است و این اهمیت این فریضه الهی را می رساند که باید انسان این عمل را به انجام برساند.
 وی افزود:حج در میان واجبات الهی از اهمیت بسزایی برخوردار است واین فرضه الهی  در گذشته با زحمت فراوان به جا آورده می شدو با پای پیاده و ماه هابرای ادای این فریضه الهی طی مسیر می کردندتا این وظیفه الهی را به جا آورند.
امام جمعه قاین درادامه با اشاره به آیات وروایاتی درباره حج گفت: در روایات داریم که کسی که مستطیع شد و عمدا و تعمدا به حج نرود در هنگامی که از دنیا برود خطاب می رسد " موتو یهودیا او نصرانیا" یعنی تو از اسلام دیگر بهره ای نداری و در این هنگام مرگ بر دین یهودیت یا نصرانی از دنیا می رود.
آیت الله اصفهانی افزود:درباره کسی که دیگر اعمال را انجام نداده به این شدت نداریم که خداوند عقوبت کرده باشد و این اهمیت این فریضه  الهی را می رساند.
وی بیان داشت:از جهات دیگر که نگاه می کنیم یکی از شعائر الهی و شعائر اسلام همین فریضه حج است که مسلمانان گرد هم می آیند و اجتماع بزرگی را تشکیل می دهند و کمتر در ادیان دیگر داریم که در یک روز خاص در یک مکان خاص اجتماع کنند.
آیت الله اصفهانی در خصوص حادثه منا گفت: این حادثه منا که در دو سال قبل اتفاق افتاد ، یک بی سلیقگی و بی تدبیری دولت سعودی بود که نتوانستند مدیریت درستی را داشته باشندو باعث این اتفاق ناگوار شدند و الحمدالله با بیانات موثر و کوبنده رهبر معظم انقلاب بود که مسائل به خوبی حل شد و ایران توانست به مقصودی که داشت و تحویل جنازه مطهر شهدا از آن جمله بود برسد.
وی گفت: حادثه 2سال پیش در منا دلیلی بر نرفتن به حج وتعطیلی آن نیست چرا که بحث برروی یک واجب الهی است که اگر برشخصی واجب شد باید انجام دهد ،مگر اینکه بر او محرز باشد که جانش در خطر است که بحمدالله با توجه به تضمین هایی که ایران از سعودیها گرفته است و رایزنیهایی که شده است این مسئله تقریبا قابل حل است.
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب: 439996
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *