۰

اجرای بیش از 500 برنامه در سطح کشور و بین الملل

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: بیش از 500 برنامه به مناسبت دهه کرامت در سطح کشور و بین الملل برگزار می‌شود.
اجرای بیش از 500 برنامه در سطح کشور و بین الملل
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،سید مرتضی بختیاری ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت که در محل سالن اجتماعات اداره مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه دهه کرامت به تعبیر تولیت آستان قدس«دهه فجر» آستان قدس است، عنوان کرد: چراکه در این دهه کارهایی که آستان قدس در طول یک سال انجام داده را در اختیار رسانه و مردم قرار می دهد.
 
وی بزرگترین اقدام سال گذشته آستان قدس رضوی را برگزاری اجلاس اعتاب مقدسه دانست و ادامه داد: برگزاری این اجلاس آنچنان اثرگذار بود که واژه جدید «زیارت» در شبکه‌های دشمن اضافه شد و حتی بعضی از دانشگاه‌های اسرائیل شروع به مقاله‌نویسی در این باره کردند.
 
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: نگاه غضب‌آلودی شبکه‌های دشمن نشان میدهد این اجلاس کار اثرگذاری بوده است به همین مناسبت اجلاس دوم را در کربلا برگزار کردیم تا باب جدیدی در بحث زائر و خدمت به زائر باز کنیم.
 
بختیاری در خصوص برنامه های دهه کرامت اظهار کرد: امسال 513 برنامه برای دهه کرامت تصویب شد که‌ 182 برنامه در مشهد و حرم رضوی، 250 برنامه در استان‌ها، 59 برنامه ملی در سطح کشور و 22 برنامه بین‌المللی شامل 13 برنامه شاخص و 22 برنامه جدید و ابتکاری برگزار می شود.
 
وی با اشاره به اینکه ایجاد خانه برای زوج‌های جوان در مشهد یکی از برنامه‌های سال 96 آستان قدس است، ادامه داد: قرارداد ساخت 500 واحد در مدت زمان حداکثر 18 ماهه در مشهد با پیمانکار بسته شده است.
 
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در بیرجند نیز همین میزان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: تاکنون تامین زمین ساخت 120 واحد تاکنون قطعی شده است.
 
بختیاری در بحث برنامه های اشتغالزایی آستان قدس رضوی عنوان کرد: محور ما در اشتغال زایی اقتصاد مقاومتی است به همین دلیل در بخش کارخانه ها، توسعه تولیدات داخلی با رعایت استانداردهای توسعه اشتغال در اولویت های ما قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه چهارشنبه هر هفته به دستور تولیت آستان قدس، جلسه کمیسیون امداد مستضعفین داریم و تاکنون 36 جلسه برگزار شده است، اضافه کرد: طی این مصوبات زمینی در مشهد کارشناسی شد و در اختیار نابینایان قرار گرفته که در دهه کرامت کلنگ آن زده می‌شود؛ 300 فرصت شغلی با احداث این مکان  برای نابینایان ایجاد می‌شود.
 
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اعطای وام قرض الحسنه اشتغال با کمک کمیته امداد را از دیگر برنامه های اشتغال زایی آستان قدس رضوی خواند و  گفت:  قطعه زمینی در خیابان فرامرز 46 مشهد با پیگیری سازمان اقتصادی رضوی برای بحث کاشت گلخانه ای در نظر گرفته شده است.
 
بختیاری با بیان اینکه  کلنگ این زمین در دهه کرامت زده می شود، ادامه داد: با ایجاد این گلخانه، 40 فرصت شغلی برای فارغ‌التحصیلان رشته گلخانه‌ای به وجود می آید.
 
وی با اشاره به اینکه 110 رشته قنات در استان وجود دارد که برخی خشکیده و برخی به حداقل آب رسیده بود، اظهار کرد: آستان قدس رضوی با مشارکت بسیج سازندگی و مردم در راستای احیای آن اقدام کرد به طوریکه تاکنون 30 قنات احیا شد.
 
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به نقش پررنگ مردم در برگزاری جشن های دهه کرامت اشاره و اظهار کرد: 500 هزار نفر در کل کشور به نام و برکت امام رضا(ع) در سال گذشته در دهه کرامت توسط مردم اطعام شدند.
 
بختیاری به دهمین جشنواره دانش آموزی خورشید ولایت اشاره و ابراز کرد: به دبیرخانه این جشنواره ۵۰ هزار اثر از ۲۹ کشور جهان رسیده است که این امر نشان از استقبال و جاذبه امام رضا(ع) برای جوانان جهان اسلام دارد.
 
وی در رابطه با تعدا خادمان حرم رضوی عنوان کرد: در گذشته پنج هزار خادم رسمی و ۲۰ هزار خادم افتخاری داشتیم و اکنون این عدد از مرز ۵۰ هزار گذشته است و برای امسال قرار است ۲۷ هزار نفر را  گزینش کنیم.
 
وی تصریح کرد: براساس نیاز آستان قدس رضوی طبق خواسته تولیت این آستان مقدس ۴۰۰ هزار خادم باید تا پایان امسال جذب کنیم.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 440344
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *