۰

پیشنهاد ایجاد خانه های امن تزریق در چند شهر کشور

معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه اعلام کرد: براساس بحث های مطرح شده سال گذشته در ستاد مبارزه با مواد مخدر وکمیسیون درمان مجلس پیشنهاد ایجاد خانه های امن تزریق در چندشهرستان مطرح شده است .
پیشنهاد ایجاد خانه های امن تزریق در چند شهر کشور
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما،احمدمیدری امروز در نشست بررسی ابعاد طرح توزیع مواد مخدر دولتی که با حضور مسئولان و کارشناسان ارشد حوزه مبارزه با مواد مخدر برگزار شد گفت: با أیجاد این خانه های امن ،تزریق تحت کنترل ونظارت انجام می شود.
وی ادامه داد: تاکنون بر گفت و گو در مورد مسائل موجود درجامعه تاکید شده است بر همین أساس بسیاری از سیاست های تصویب شده نیازمند بازنگری هستند و باید از انها اسطوره زدایی شود .

میدری اظهار کرد : دربسیاری از موارد سیاست هایی که سالها ادامه پیدا کرده اند نیازمند تجدید نظر هستند و باید به جامعه امکان تجدید نظر داده شود .

وی اضافه کرد: معاونت رفاه اجتماعی کتابی منتشر کرده است که تجربیات جهانی رادر کشورهایی که اجازه مصرف مواد مخدر را به رسمیت شناخته اند بررسی کرده است و نباید بحث درباره این موضوع خط قرمز محسوب شود .

وی با اشاره به تاریخچه ممنوعیت تریاک در ایران ابعاد مختلف این موضوع را تشریح کرد و گفت : این موضوع جزء مذاکرات عمومی است و نمی توان پایان این گونه مذاکرات را اعلام کرد .
معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه افزود: مصرف مواد مخدر گستره مهمی در جامعه دارد و مسئله مهم خیلی از خانواده ها شده و این موضوع باید مورد بحث و گفتگو قرار گیرد تا سیاستها در صورت لزوم مورد بازنگری قرار گیرند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 440345
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *