۰

کرسی‌های تلاوت امسال در ۶۰۰ مسجد استان تهران برگزار می‌شود

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به لزوم توسعه برنامه‌های قرآنی در مساجد از افزایش کرسی‌های تلاوت خبر داد و گفت: سعی داریم امسال کرسی‌های تلاوت را در ۶۰۰ مسجد استان تهران برگزار کنیم.
کرسی‌های تلاوت امسال در ۶۰۰ مسجد استان تهران برگزار می‌شود
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،نهضت قرآنی مساجد در چند سال اخیر به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد اجرا شده است.
در این طرح در کنار تلاوت، به حفظ و تفسیر قرآن کریم نیز توجه شده است که در وهله نخست کرسی‌های تلاوت در مساجد برگزار شد.
سال 1392 به همت متولیان مساجد و همکاری مسئولان، کرسی‌های تلاوت در 313 مساجد استان تهران برگزار شد که نام و نشانی مساجد برگزار کننده این کرسی‌های تلاوت نیز به اطلاع‌ عموم رسید.
به گفته متولیان اجرای این طرح، هدف اصلی از برگزاری کرسی‌های تلاوت ایجاد شور و نشاط و همچنین ترغیب جوانان به انجام فعالیت‌های قرآنی خودجوش و داوطلبانه در مساجد است.
پس از رایزنی‌های صورت گرفته توسط مسئولان، قرار شد این کرسی‌های تلاوت افزایش یابد به طوری که در مساجد محوری تعداد این کرسی‌های تلاوت بیشتر شود و اساتید مختلفی نیز در این برنامه حضور داشته باشند.
حجت‌الاسلام سعید کرمی معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس از برگزاری کرسی‌های تلاوت در 550 تا 600 مسجد تهران خبر داد و گفت: هم‌اکنون کرسی‌های تلاوت در 400 مسجد محوری برگزار می‌شود؛ ما دوست داریم تمامی مساجد برنامه‌های قرآنی به ویژه کرسی‌های تلاوت را برگزار کنند اما به دلیل برخی موضوعات امکان برگزاری این محافل در تمامی مساجد استان تهران وجود ندارد.
وی به لزوم جذب جوانان به مساجد اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی و مبارزه با جنگ نرم، باید نسل جدید را با مساجد مأنوس سازیم چرا که مساجد هسته اصلی مقاومت هستند.
حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه سعی داریم حداقل در هفته یک بار کرسی‌های تلاوت در مساجد برگزار شود، افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده بتوانیم در این ایام که مصادف با روز جهانی مساجد است، تعداد کرسی‌های تلاوت را در سال جاری ارتقا دهیم و جوانان بیشتری را به شرکت در برنامه‌های مساجد تشویق کنیم.
انتهای پیام/
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 440965
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *