۰

سیره امام هادی(ع) در برخورد قاطع با فِرَق ضالّه

از جمله‌‌ی عرفان های انحرافی " عرفان حلقه " می‌‌باشد که از لحاظ عبور از برخی مناسک و آموزه‌‌های دینی شبیه فرقه صوفیه می‌‌باشد.
سیره امام هادی(ع) در برخورد قاطع با فِرَق ضالّه
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،، امام هادی(ع) اهمیت زیادی به هدایت گمراهان و منحرفان از راه حق می‌‌‌داد و در حقیقت فلسفه وجودی امام نیز همین است. فرقه صوفیه در زمان امام دهم شیعیان برای خود طرفداران زیادی پیدا کرده بود.
امام هادی (ع) اصحاب خود و دیگر مسلمانان را از معاشرت و همنشینی با «صوفیان» برحذر می‌‌داشتند؛ به این خاطر که این فرقه‌‌ی ظاهرا مشروع! با برداشت‌‌‌های ناصواب از دین و ایجاد بدعت‌ها و حذف یا اضافه نمودن اعمال و مناسک دینی و با اظهار پارسایی و تقدّس مآبی به فریب و گمراهی ساده لوحان می‌‌پرداختند. 
حسین بن ابی الخطاب نقل می‌‌کند: نزد امام هادی در مسجدالنبی بودم که گروهی از اصحاب حضرت از جمله ابوهاشم جعفری که مردی سخندان و مورد احترام امام بود وارد شدند و در همان هنگام عده‌‌ای از صوفیان وارد مسجد شده گوشه‌‌ای نشستند و به گفتن اوراد خود و تکبیر و تهلیل پرداختند، حضرت رو به اصحاب کرده فرمودند: «به این فریبکاران و هم پیمانان شیطان و ویرانگران بنیادهای اسلام توجه نکنید، آنان برای آسایش جسم، پارسایی می‌‌کنند و شب زنده داری آنان برای به دست آوردن طعامهای چرب و شیرین است، عمری را به سختی می گذرانند تا آن که فرصتی یافته به گناهکاری بپردازند، گرسنگی می‌‌کشند تا آن که به خوانهای رنگین دست یابند، ذکر آنان فقط برای فریب مردم است و جلب قلوب احمقان، سادگان را شیفته خود ساخته بار خود را بر دوش آنان می نهند و آنان را در چاه های گمراهی می‌‌اندازند، اوراد آن، رقص و کف زدن است و ذکرشان نغمه و آوازه خوانی، جز بی خردان و افراد فریب خورده، کسی از آنان پیروی نمی کند و متاع آنان جز در بازار احمقان فروشی ندارد، هر کسی به دیدار و زیارت زنده یا مرده آنان برود مانند آن است که به زیارت شیطان و بت پرستان رفته باشد و هر که به آنان یاری رساند در حقیقت به ابوسفیان، معاویه و یزید یاری کرده است. یکی از حاضران پرسید: «اگر چه به امامت شما معتقد و معترف باشد؟» امام او را از ادامه این گونه توهّمات برحذر داشته با بیانی قاطع فرمود: «این تصوّرات را از خود دور کن، هر کس به امامت و حق ما معترف باشد، بر خلاف رضای ما گام برنمی دارد.
امام هادی علیه السلام به عنوان امام هدایت با تمام حساسیت نقاط حادثه خیز فرهنگ و اندیشه ی اسلامی را رصد نموده و با مقابله ی قاطع با حرکت های انحرافی، درصدد تضمین سلامت فکری-فرهنگی جامعه برخاسته بودند و با هشدار و آگاهی دادن به مردم در مورد بطلان ادعاهای واعی سران فرقه‌‌‌های باطله و خودبافته، سعی در منزوی نمودن این افراد و پیروان شان داشتند تا جامعه اسلامی رنگ و بوی گمراهی این افراد را به خود نگیرد.
در زمان حاضر نیز فِرَق ضالّه با حمایت و هدایت دشمنان دین و دولت این ملت، سعی در ترویج اندیشه‌‌ها و مناسک دست ساز خود در بین مردم عوام و ساده لوح و باز کردن دکانی در برابر عقاید حقه‌‌ی دین اسلام و مذهب تشیع دارند تا با ایجاد تفرقه در جامعه‌‌‌ی اسلامی زمینه ایجاد تشکیک به مبانی دینی را ایجاد نمایند.
از جمله‌‌ی عرفان های انحرافی " عرفان حلقه " می‌‌باشد که از بسیاری جهات و از جمله عبور از برخی مناسک و آموزه‌‌های دینی، شبیه فرقه صوفیه است. این فرقه جوان ها و افراد ساده لوح را با وعده‌‌هایی جذاب مانند شفاء دادن و خارج نمودن جنّ از وجود آدمی و رسیدن به خدا می‌‌فریبد ، اما پیروانش به جای خدا از خانه ی شیطان سر در می آورند.
سرکرده این فرقه فردی بی سواد و با گذشته ی مبهم است که سوار بر اسب اوهام و خیالات واهی وجهالت این افراد توانسته به سودهای میلیاردی و سوء استفاده های جنسی دست پیدا کند و زمانی که حکومت اسلامی قصد جلوگیری از گسترش این انحراف اجتماعی در حوزه دین و اخلاق و فرهنگ را دارد با مقاومت جریان های ضدانقلاب و لیبرال و دشمنان این ملت روبرو می‌‌‌شود که این دفاع جانانه از سرکرده این فرقه، بخوبی ماهیت و هدف این فرقه را آشکار می سازد.
بر پیروان امام هادی (ع) ضروریست که با آگاهی رساندن بر اقشار مختلف جامعه و حمایت از برخورد قاطع قضایی با این افراد منحرف، موجبات سلامت فکری جامعه ی اسلامی را فراهم آورند.
 
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 441191
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *