۰

ادامه امپراتوری مرادخانی در معاونت هنری/ صدور حکم‌های فله‌ای تضمینی برای ماندگاری در بهارستان؟

آخرین شنیده‌ها حاکی از ماندگاری علی مرادخانی مدیر پرحاشیه معاونت هنری در این سمت است؛ تنها جایی که وزیر ارشاد در مورد تغییر آن اصرار دارد، سازمان سینمایی است.
ادامه امپراتوری مرادخانی در معاونت هنری/ صدور حکم‌های فله‌ای تضمینی برای ماندگاری در بهارستان؟
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما، 29 مرداد ماه سید عباس صالحی با با کسب 242 رای موافق، 25 رای مخالف و 21 رای ممتنع از مجموع 288 رای، رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دست آورد.
صالحی در ساعات اول آغاز به کارش محمد سلگی را جایگزین سمت پیشین خود کرد و در حکمی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد را معرفی کرد. اما هنوز سرنوشت سایر مسولیت‌های وزارت عریض و طویل ارشاد از جمله سازمان سینمایی و معاونت هنری مشخص نیست.
آخرین شنیده‌ها حاکی از ماندگاری علی مرادخانی مدیر پرحاشیه معاونت هنری در این سمت است. معاونت هنری در دوران چهار ساله دولت یازدهم فعالیتش تقریبا بیشترین حواشی و فشار را برای وزارت ارشاد ایجاد کرد.
رونمایی ماشین روی صحنه تالار وحدت که اعتراضات گسترده‌اهالی هنر را بر انگیخت، استعفای رهبر ارکستر سمفونیک تهران (علی رهبری) و همچنین رهبر ارکستر موسیقی ملی ایران (فرهاد فخرالدینی)، اعتراضات دامنه‌دار به نحوه برگزاری جشنواره موسیقی فجر (نامه 700 تن از اهالی موسیقی به وزیر ارشاد)، استعفای سه مدیر کل از مجموع پنج مدیر کل معاونت هنری‌ (نمایشی، موسیقی و روابط عمومی)، اعتراضات گسترده هنرمندان به واگذاری بنیاد رودکی، طرح برخی اتهامات مالی و ... تنها مشتی از خروار اتفاقاتی است که طی این چهار سال اهالی هنر را درگیر کرده است.
اما شنیده های خبرنگار فارس حاکی از این است که دوره فعالیت مرادخانی که همزمان مدیریت موزه موسیقی ایران را برعهده دارد، برای یک دوره چهار ساله دیگر تمدید خواهد شد. ضمن این که او پیشنهادهایی از شهرداری برای مدیریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران داشته است. در صورت ماندن علی مرادخانی در معاونت هنری به نظر می‌رسد به غیر از جابه‌جایی‌هایی در اداره کل هنرهای نمایشی-که با توجه به رضایت نسبی اهالی تئاتر از مهدی شفیعی مدیر فعلی مرکز هنرهای نمایشی و پیمان شریعتی مدیر تئاتر شهر کمی عجیب به نظر می‌رسد- تغییر خاصی در چینش دیگر مدیران این مجموعه از جمله موسیقی و تجسمی و رخ ندهد. از طرفی علی مرادخانی پیش از انتخاب سید عباس صالحی به عنوان وزیر ارشاد حکم مدیریت دو جشنواره مهم را صادر کرد؛ اول حمیدرضا نوربخش به عنوان مدیر جشنواره موسیقی فجر و دوم فرهاد مهندس‌پور به عنوان دبیر جشنواره تئاتر فجر.
اما صدور این حکم‌ها در روزهای پایانی دولت قبل تنها به مدیران جشنواره تئاتر و موسیقی محدود نمی‌شود؛ محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی طی یک اقدام کم سابقه در بیست و یک حکم جداگانه مدیران سینمایی و ارگان‌های وابسته به سازمان سینمایی را منصوب کرد. بسیاری از اهالی سینما این رفتار حیدریان در روزهای پایانی دولت یازدهم را اقدام و تضمینی برای ماندگاری در ساختمان بهارستان تعبیر کردند چرا که صدور این حکم‌ها در هر صورت به نفع این مدیر خواهد بود. ضمن این که او حکم دبیر دوره بعدی جشنواره فیلم فجر را هم صادر کرده است.
حیدریان با این اقدام هزینه تغییر احتمالی خودش را برای وزارت ارشاد زیاد کرد؛ اما شنیده می‌شود علی رغم تمامی این تلاش‌ها برای ماندگاری، تنها جایی که وزیر ارشاد در مورد تغییر آن اصرار دارد سازمان سینمایی است. در محافل سینمایی از برخی مدیران سابق و حال حاضر سینمایی به عنوان جانشینان احتمالی حیدریان نام برده می‌شود که از آن جمله می‌توان به علیرضا رضاداد، حجت‌الله ایوبی و نیز یکی از تهیه‌کنندگان مطرح صدا و سیما اشاره کرد. حال باید دید با وجود صدور این حکم‌های فله‌ای چه سرنوشتی در انتظار سازمان سینمایی وزارت ارشاد خواهد بود.
انتهای پیام/
 
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 441304
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *