۰

هنگامی که شریعتی از آزادی در تاریخ می‌گوید/ ترسیم هدف غایی ادیان در برگه‌های یک کتاب/ جولان فلسفه در بازار تازه‌های نشر

آزادی و تاریخ، فقه الله اکبر و الهیات تطبیقی: حقیقت غایی در ادیان از مهم‌ترین موضوعات کتاب‌های اندیشه‌ای بازار نشر است.
هنگامی که شریعتی از آزادی در تاریخ می‌گوید/ ترسیم هدف غایی ادیان در برگه‌های یک کتاب/ جولان فلسفه در بازار تازه‌های نشر
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،موضوعاتی مانند تأملاتی در فلسفه فلسفه اسلامی، فلسفه تربیت اسلامی؛ رویکرد وحیانی، آزادی و تاریخ، فقه الله اکبر و الهیات تطبیقی: حقیقت غایی در ادیان سر فصل تازه‌ترین نشر کتاب‌های اندیشه‌ای را به خود اختصاص دادند که در ادامه به گزیده‌ای از این عناوین اشاره می‌شود:
 

*انتشارات فردا
-کتاب «تأملاتی در فلسفه فلسفه اسلامی»؛ حجت‌الاسلام یزدان‌پناه
در بخشی از این کتاب آمده است: فلسفه به معنای مابعدالطبیعه، علمی است که به موجود از آن‌ جهت که موجود است، می‌پردازد و خواهان دستیابی به حقایق موجودات است. برای کشف حقایق مرتبط با علم باید از روش مناسب که به اکتشاف بینجامد، بهره برد، روش علم فلسفه برای اکتشاف حقایق فلسفی که حقایقی از منظر موجودیت بدون تقید به هر امر دیگرند، روش عقلی برهانی است.
 

*پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
-کتاب «فلسفه تربیت اسلامی؛ رویکرد وحیانی»؛ بهروز رفیعی 
کتاب «فلسفه تربیت اسلامی؛ رویکرد وحیانی» به بازکاوی مفهوم فلسفه، فلسفه مضاف، تربیت، تعلیم، رابطه و نسبت تربیت به تعلیم و فلسفه تربیت پرداخته تا زمینه لازم برای گفت‌وگفتار درباره آبشخور فلسفه تربیت اسلامی فراهم آورد.
 

*انتشارات نقد فرهنگ
-کتاب «آزادی و تاریخ»(تأملی بر نگاه انسان شناسانه شریعتی)، جواد میری
 

* آکادمی مطالعات ایرانی لندن
- کتاب «فقه الله اکبر»؛ سیدسلمان صفوی و مهوش السادات علوی 
کتاب فقه الله اکبر با نگاهی نو به استنباط احکام معنوی و عملی خدا در قرآن کریم پرداخته است. از سوی دیگر فهم معنوی عرفا از خدا به سبک هنری در هزار سال تاریخ هنر شعر عرفانی فارسی همراه با تحلیل عمیق دیدگاه برخی حکیمان و عارفان نظیر فردوسی، مولوی و شیخ صفی الدین اردبیلی ارائه شده است.
*انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
-کتاب «الهیات تطبیقی: حقیقت غایی در ادیان»؛ سیداکبر حسینی قلعه بهمن
بی‌تردید بحث دربارة خدا و حقیقت غایی در ادیان و آیین‌های بزرگ جهان، بنیادی‌ترین موضوع قابل بررسی در این حوزه محسوب می‌شود. ادیان و آیین‌های مختلف، در این عرصه دیدگاه‌های متفاوتی عرضه کرده‌اند که تبیین آنها در مطالعات ادیانی ارزشمند است. اثر حاضر به بررسی مقایسه‌ای حقیقت غایی در شش دین و آیین هندو، بودا، زردشت، یهودیت، مسیحت و اسلام می‌پردازد و می‌کوشد تصویری اجمالی از این موضوع ارائه کند. 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 442053
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *