۰

واکنش تند علمای برجسته اهل سنت کردستان به اقدام غیرانسانی حرم شاهچراغ/ این اقدام را محکوم می کنیم

حادثه خونین و دردناک در حرم شاهچراغ علاوه بر جریحه‌دار کردن احساسات عمومی با واکنش تند علمای اهل سنت روبه‌رو شد که ضمن محکوم کردن این اقدام مذبوحانه، خواستار برخورد قاطعانه مسئولان با عاملان اصلی جریان نفاق و فتنه شدند.
واکنش تند علمای برجسته اهل سنت کردستان به اقدام غیرانسانی حرم شاهچراغ/ این اقدام را محکوم می کنیم
به گزارش تفتان ما به نقل از کردتودی، حادثه خونین و دردناک در حرم شاهچراغ علاوه بر جریحه‌دار کردن احساسات عمومی با واکنش تند علمای اهل سنت روبه‌رو شد که ضمن محکوم کردن این اقدام مذبوحانه، خواستار برخورد قاطعانه مسئولان با عاملان اصلی جریان نفاق و فتنه شدند. 

ماموستا عبدالرحمن خدایی عالم برجسته اهل سنت کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی ضمن محکوم کردن اقدامات اظهار داشت: حمله افراد تکفیری به مردم بی گناه در حرم شاهچراغ، به شدت دل هر مسلمانی را آزار می دهد لذا ما روحانیون اهل سنت، این اقدام را به شدت محکوم می کنیم.
 
وی گفت: به راستی این چنین اقداماتی، بزرگترین خطا و جنایتی بزرگ بوده و اقدامی نابخشودنی است.
 
وی افزود: این چنین اعمال ناشایستی در راستای فتنه و اغتشاش بوده و قطعاَ صهیونیستی و تکفیری است لذا هر گونه هتک حرمت به حرم شاهچراغ محکوم است.

ماموستا امین راستی امام جمعه موقت سنندج نیز در گفتگو با خبرنگار کردتودی ضمن محکوم کردن این اقدام غیرانسانی توسط فردی تکفیری و جاهل و گمراه که بسیار دردآور است اظهار داشت: به سران تکفیری اعلام می داریم اینجا ایران اسلامی ، سرزمین وحدت و برادری و اتحاد و یکپارچگی و عزت و رشادت و شهادت طلبی است.
 
وی ادامه داد: اینجا سرزمین حکومت قرآن کریم است، بدانید مردم مسلمان ایران اسلامی در پناه کلام الله مجید همواره مسیر برادری و عزت را خواهند پیمود.
 
وی با اشاره به اینکه وظیفه ی همه ی ما علمای شیعه و سنی این است که مردم را نصیحت کنیم و با دعوت به مدارا، به یکدیگر محبت کنیم و فریب دشمن را نخوریم افزود: از وجود دشمنی ها و اختلافات چیزی نصیب ما نمی شود و حقیقتا خودمان متضرر و دشمنان شاد میشویم.

ماموستا جلال مرادی امام جمعه شهرستان دیواندره نیز در بیانیه ای حادثه تروریستی شیراز را محکوم کرد و گفت: خبركشتار ناجوانمردانه وغيرانساني زائرين بي دفاع حرم مطهر شاه چراغ  غم بزرگي بردل مسلمين جهان به ويژه ايران اسلامي نشاند.
 
وی گفت: بدون ترديد عوامل اين جنايت بزرگ آمريكاى جهانخوار واسرائيل غاصب هستند.
 
وی افزود: براي ما اين ضايعه موجعه موجب تأسف و تأثر شد لذاضمن عرض تسليت وتعزيت اين حادثه اسف بار به عنوان شريك غم واندوه به محضر  خانواده هاي محترم شهداء سعداء اين حمله تروريستي و آرزوي علو درجات براي آن عاشقان و زائرين اولياء الله و آرزوي شفاى عاجل مجروحين حادثه مذكور با قلبي آکنده از نفرت اين حمله تروريستي را محكوم مي نمائيم .
 
انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 452159
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *