۰
نشست خبری امام جمعه شهرستان خاش با اصحاب رسانه

تبیین و امید آفرینی لازمه جامعه امروز/اصحاب رسانه بازوان پرتوان نظام در راستای روشنگری و آگاهی رسانی به مردم

دهقان: امروز دشمن سعی بر آن دارد یأس و ناامیدی را در ذهن و فکر مردم و جوانان القا کند و باور ناتوانی و ناکار آمدی اساسی ترین دشمن یک نظام و یک کشور می باشد
تبیین و امید آفرینی لازمه جامعه امروز/اصحاب رسانه بازوان پرتوان نظام در راستای روشنگری و آگاهی رسانی به مردم
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، امروز سه شنبه ۲۹ آذر ماه نشست صمیمانه در راستای نقد و برسی و کمک به حل معضلات و مشکلات اصحاب رسانه با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان امام جمعه و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از فعالین رسانه در عرصه خبر در محل دفتر امام جمعه شهرستان خاش برگزار شد.

دهقان باتوجه به اتفاقات اخیر و بازتاب بالعکس آن در رسانه های دشمن گفت: رسالت مهم و اساسی اصحاب رسانه انعکاس حقیقی مسائل و مشکلات در سطح جامعه و شهرستان می باشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای  جهاد تبیین گفت: جامعه امروز ما نیازمند تبیین و روشنگری صحیح و اصولی می باشد چرا که اگر این روشنگری توسط اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی بدرستی  صورت نگیرد مسلما دشمن برعلیه کشور و نظام از آن بهره خواهد برد و این اتفاق در حوادث اخیر بخوبی ملموس بود.


دهقان بیان کرد: باید برنامه های درست و صحیح در راستای تبیین، روشنگری و امید آفرینی وجود داشته باشد چرا که جوانان امروز ما برای پیشبرد و پیشرفت کشور نیازمند امید و تبیین اصولی بسیاری از مسائل هستند.

وی خبرنگاری را در  راستای تبیین و روشنگری درست جهاد خواند و اظهار کرد: جهاد صرفا جنگ نظامی و اسلحه بدست گرفتن نیست چه بسا قلم اصحاب رسانه به مراتب قوی تر و تأثیرگذارتر خواهد بود لذا باید با دقت در این مسیر خطیر گام نهاد.

امام جمعه شهرستان خاش رسالت پیامبران الهی را به نوعی خبرنگاری خواند و افزود: پیامبران با الهام از وحی اخبار را به مردم می رساندند در زمان پیامبر نیز شیاطین و دشمنان درصدد کشف خبرها بودند تا به نحوه ای تحریف و اشتباه بتوانند اخبار را بین دشمنان پخش کنند و این حکایت آشنای جامعه امروز ما است.

دهقان دقت درانتشار اخبار و صحت و سقم آنها را لازمه کار خبرنگاری خواند وگفت: نشر اکاذیب در فضای مجازی یکی از مشکلات رایج در سطح جامعه می باشد و یاد آور شد نشر اخبار بی پایه و اساس نه تنها باعث تشویش اذهان میشود بلکه در سرای آخرت نیز باید پاسخگو باشیم.
دهقان تریبون نماز جمعه را به نوعی رسانه ای جهت اعلام مشکلات مردم خواند و گفت: مردم میتوانند با در میان گذاشتن موانع و مشکلاتی که در سطح شهر با پیگیری های آنان رفع نشده اند را با امام جمعه شهرستان در میان بگذارند و جهت رفع آنها از تربیون نماز جمعه استفاده کنند.

وی در پایان یاد آوری و تبیین اتفاقات و حوادث گذشته را جهت عبرت و درس گیری لازم دانست و بصیرت افزایی و روشنگری را از اهم وظایف اصحاب رسانه خواند و امر به معروف و نهی از منکر را در مسیر سازنده برای جامعه و کشور اقدامی پسندیده وسازنده خواند.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب: 452392
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *