۰
در راستای گسترش و آشنایی با فرهنگ بومی و محلی مردم استان انجام شد؛

شرکت در جشنواره طلایه داران شکوه ایران زمین در سواحل مکران چابهار

ایمانی فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش گفت: فرهنگ و آداب و سنن هر منطقه شناسنامه آنهاست که باعث میشود سایر ملت ها و اقوام آنها را بهتر بشناسند و این فرهنگ ها ماندگاری و گسترش پیدا کنند.
شرکت در جشنواره طلایه داران شکوه ایران زمین در سواحل مکران چابهار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما، محمد انور ایمانی فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش با اشاره به اعزام هنرمندان جهت شرکت در جشنواره طلایه داران شکوه ایران زمین در شهرستان چابهار در گفتگو با خبرنگار ما گفت:  مردمان هر شهر و روستا دارای فرهنگ ها و آداب منحصر به فردی هستند که برای آنها مهم و غیر قابل فراموشی می باشند و در این راستا تمام تلاش خود را در حفظ و نگهداری این فرهنگ و آداب و سنن به کار خواهند گرفت. 

وی اظهار کرد: یکی از راههای گسترش فرهنگ ها آشنایی مردم شهرهای مختلف  با سنت ها و صنایع دستی که نشان از هویت فرهنگی هر ملت دارد می باشد چرا که با شناساندن این میراث قدیمی به دیگران باعث حفظ آنها خواهیم شد.

ایمانی فر از اعزام گروه موسیقی محلی آوای سرحد زمین در جشنواره نام برد و گفت: انسان از دیرباز با موسیقی و آواهای محلی انس داشته و به نحوه ای با این موسیقی ها زندگی کرده است.

وی همچنین برپایی سیاه چادر همراه با صنایع زیبای دستی که نقش ماندگار و جادوی دستان  پر توان بانوان سرحد زمین است را از دیگر اقدامات انجام شده در این جشنواره نام برد.

ایمانی فر به افتتاح نمایشگاه سوزندوزی اشاره و اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای معرفی هنر اصیل سوزندوزی و صنایع دستی ایرندگان برگزار شده ایرندگان زادگاه هنر اصیل و نقش های خاص سوزندوزی است نقش ها و طرح های سوزن دوزی شده توسط هنرمندان این خطه از استان به تاروپود در می آمیزند و به پارچه جان می دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای نمایشگاه غذاهای بومی و محلی  با شرکت ۲۴ شهرستان از استان خبرداد و افزود: نمایشگاه غذاهای بومی و محلی نیز اقدامی در راستای شناساندن و معرفی غذاهای خاص هر منطقه از استان بود که در جشنواره مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

ایمانی فر در پایان اجرای موسیقی محلی، دهل، سرنا و همچنین رقص شمشیر  را از دیگر برنامه های فرهنگی و هنری در این جشنواره نام برد.

انتهای خبر/
دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۱
کد مطلب: 452622
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *