۰

حمایت از طلاب کارآفرین در سیستان و بلوچستان

با امضای تفاهم‌نامه‌ای، فصل جدید همکاری‌های مشترک برای توسعه آموزش کارآفرینی و افزایش سطح اشتغال طلاب حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان آغاز شد.
حمایت از طلاب کارآفرین در سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تفتان ما ، خلیل احمد سلامی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در دیدار با مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان بیان کرد: باهدف استفاده از منابع و ظرفیت‌های بین سازمانی و هم‌افزایی در بخش آموزش و اشتغال، تفاهم‌نامه همکاری با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان منعقد شد تا از طریق آن دوره‌های توانمندسازی طلاب کارآفرین و توسعه آموزش‌های مهارتی به شکل جدی‌تری دنبال شود.

وی افزود: آموزش چگونگی تشکیل و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی و قانون کار و تأمین اجتماعی، حمایت از فعالان مشاغل خانگی و برپایی نمایشگاه محصولات طلاب بخشی از تعهدات طرفین در این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: برای ترویج و تقویت فرهنگ کار در بین مردم، طلاب استان نقش‌آفرین می‌توانند باشند و باید افراد اثرگذار همچون طلاب، از سرمایه اجتماعی خود برای این مهم در جامعه استفاده کنند.

وی ادامه داد: کارآفرینی به‌صورت تعاونی به پایداری اشتغال در استان کمک فزاینده‌ای می‌کند و طلاب می‌توانند در قالب تشکیل شرکت‌های تعاونی، از مزیت‌های ممکن برخوردار شوند.

حجت‌الاسلام حمید مهدی‌نژاد، مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان نیز گفت: توانمندسازی و سوق‌دادن طلاب به سمت‌وسوی کارآفرینی و اشتغال‌زایی از اولویت‌های مهم این مرکز است و تعامل و همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های زیرمجموعه در تحقق این هدف اثرگذار خواهد بود.

وی اظهار کرد: ۷ هزار طلبه در استان تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هستند که با درنظرگرفتن افراد تحت تکفل، جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر را شامل می‌شوند.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان افزود: همچنین ۳۵۰ طلبه کارآفرین در استان هستند که با اشتغال‌زایی، به تأمین معیشت و بهبود اقتصاد تعدادی از خانواده‌ها کمک می‌کنند.

انتهای خبر/
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 453561
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *