۰
مدیرکل تأمین اجتماعی سیستان و بلوچستان:

سقف پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی حذف شد

مدیرکل تأمین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با حذف سقف حق پرداخت بیمه در سازمان، امکان پرداخت حق بیمه بیش از ۵۰ میلیون تومان فراهم شد.
سقف پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی حذف شد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از روابط‌عمومی تامین اجتماعی، محمد خیاطی بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در مسیر تحقق و عملیاتی‌سازی فهرست هوشمند حق بیمه و افزایش رضایت‌مندی و رفاه مخاطبان و نیز جلوگیری از رفت‌وآمدهای مضاعف بیمه‌شدگان و کارفرمایان، سقف پرداخت حق بیمه را از درگاه اینترنتی سازمان تأمین اجتماعی حذف کرد.

وی افزود: پیش‌ازاین و باتوجه‌به محدودیت‌های قوانین و مقررات بانکی، پرداخت حق بیمه به مبلغ بیش از ۵۰۰ میلیون ریال در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی مقدور نبود و بیمه‌شدگان و کارفرمایانی که قصد پرداخت مبالغ بیش از ۵۰۰ میلیون ریال را داشتند، باید با دریافت برگه پرداخت از سامانه، برای پرداخت مبلغ موردنظر، حضوری به شعب بانک مراجعه می‌کردند.

مدیرکل تأمین اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تا پیش‌ازاین برای واریز حق بیمه از طریق درگاه اینترنتی سازمان در سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir، سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت برای کارفرمایان وجود داشت و اگر کارفرمایی قصد داشت بیش از این مبلغ را واریز کند، باید از دستگاه «برگه پرداخت» می‌گرفت و با مراجعه حضوری به بانک، واریز را انجام می‌داد.

خیاطی گفت: مبالغ حق بیمه بسیاری از مجموعه‌های بزرگ اقتصادی، بیش از ۵۰ میلیون تومان در ماه است و باتوجه‌به این‌که پرداخت‌ها عموماً در پایان ماه اتفاق می‌افتد، حجم زیادی از مراجعه به بانک‌ها در روزهای پایانی هر ماه صورت می‌گرفت که در برخی موارد کارفرمایان از شلوغی و ازدحام بانک‌ها و معطلی برای پرداخت حق بیمه، ابراز نارضایتی می‌کردند.

وی افزود: در فرایند جدید پرداخت، اگر واریز کننده شخص حقیقی است، واریز باید با ثبت کد ملی انجام شود و اگر هم واریز کننده شخص حقوقی باشد، به شناسه ملی شرکت نیاز خواهد بود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اظهار کرد: بر اساس قوانین مبارزه با پول‌شویی، باید «کد ملی» یا «شناسه ملی» واریز کننده وجه مشخص باشد؛ یعنی اشخاص حقیقی برای واریز باید کد ملی مرتبط با کارت‌بانکی را در سامانه ثبت کنند. برای اشخاص حقوقی هم در حال حاضر بانک‌ها «کارت‌بانکی حقوقی» صادر می‌کنند و متقاضیان حقوقی می‌توانند با استفاده «شناسه ملی شرکت» و «شماره کارت حقوقی»، حق بیمه را پرداخت کنند.

انتهای خبر/
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 453608
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *