۰
بخشدار مرکزی تفتان:

لکه گیری و آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستای تفتان انجام شد

بخشدار مرکزی تفتان سیستان و بلوچستان گفت: طی کمتر از دو سال حدود ۲۰۰ کیلومتر کار لکه گیری، روکش و آسفالت راه‌های روستایی در نقاط مختلف این بخش انجام شده است.
لکه گیری و آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستای تفتان انجام شد
نادر ابراهیمی در گفت‌وگو با تفتان ما ، افزود: لکه گیری افزون بر ۱۵۰ کیلومتر، روکش آسفالت افزون بر ۳۰ کیلومتر و حدود ۱۶ کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی نراب و گروک و افزون بر ۵۰ کیلومتر خط کشی، ۷۰۰ کیلومتر موج تراشی، افزون بر یک کیلومتر، نصب گاردریل در کنار نصب تابلوی علائم راهنمایی و رانندگی، ایجاد رمپ کنارگذر نزدیک کهنوک، رفع نقاط حادثه خیز، تعریض و ده‌ها پروژه دیگر را در حوزه عمرانی بخش مرکزی تفتان داشته‌ایم.


بخشدار مرکزی تفتان  اظهار کرد: با تلاش و همت ۱۵ دهیاری، کار بهسازی، سنگ فرش و آسفالت معابر و ایجاد آرامستان داشته‌ایم و کار خدمت رسانی به مردم ۱۹۹ روستا به همت حدود ۶۰ دهیار و ۶۹ شورا در حوزه‌های مختلف تداوم دارد.
ابراهیمی افزود: ۹۰ درصد از روستاهای این بخش، دارای روشنایی معابر بوده و شبکه توسعه برق در چاه شور و پنج روستای منطقه انجام و همچنان در دست اقدام بوده و در حوزه آموزش و پرورش نیز افزون بر ۳۰ دانش آموز دختر بازمانده از تحصیل مورد حمایت قرار گرفته و به چرخه آموزش برگشته‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه تأمین آب شرب مورد نیاز مردم، مخازن ۵۰۰ هزار متر مکعبی انجام و ساکنان مناطق دهپابید، کهنوک، اسکل آباد و غیره از نعمت دسترسی به آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد و نیز با همکاری ادارات امور آب و آب و فاضلاب جانمایی و حفر چاه‌های جدید در دستور کار قرار گرفته است.


ابراهیمی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر، ۷۰ درصد از مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف با حمایت‌های ویژه دولت حل شده‌اند، بیان کرد: در مبحث تأمین نفت، گاز و آرد خام روستایی مشکلی وجود ندارد و روزانه ۱۵۵ سیلندر گاز به همت یک نماینده قوی و پای کار تأمین و توزیع می‌شود و حتی برخی مسافران عبوری نیز نیازهای خود را از همین منطقه تأمین می‌کنند.


بخشدار مرکزی تفتان گفت: پیگیر تبدیل دهستان دهپابید به شهر و اختصاص شهرداری برای آن هستیم و در حوزه کشاورزی نیز کار بهسازی بالغ بر چهار کیلومتر کانال آبیاری با مشارکت مردم و ادارات امور عشایری و جهاد کشاورزی انجام و ساخت چندین واحد استخر ذخیره آب و توزیع لوله و تانکر مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: در حوزه بهداشت و درمان در این منطقه شاهد کمبود پزشک بوده و در روستاهای کوته و کوشه حدود ۶ ماه هست که پزشک نداریم و باید به همت مسؤولان این مشکل رفع شود.


انتهای خبر/
يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 453613
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *