۰
سرپرست شهرداری نوک آباد شهرستان تفتان خبر داد؛

استقبال از گردشگران نوروزی تفتان در سیاه چادر عشایری

سرپرست شهرداری نوک آباد تفتان از استقبال گردشگران نوروزی این شهرستان در سیاه چادر عشایری خبر داد.
استقبال از گردشگران نوروزی تفتان در سیاه چادر عشایری
مصطفی هاشم زهی در گفت‌وگو با خبرنگار تفتان ما، بیان کرد: به مناسبت ایام نوروز و در راستای پذیرایی و خدمات رسانی بیشتر و بهتر به مسافران و گردشگران نوروزی در حوزه شهرستان تفتان، سیاه چادر که نماد زندگی عشایر بلوچ هست، از ابتدا تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ در ورودی شهرستان تفتان برپا شده و خدمات رسانی به مسافران در آن انجام می‌شود.

 سرپرست شهرداری نوک آباد افزود: این مکان برای استراحت موقت مسافران و رفع خستگی راننده‌ها و همچنین پذیرایی و اجرای مراسم سنتی استقبال از مهمان به مثل موسیقی محلی برپا شده و در حال ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی عنوان کرد: تعطیلات نوروزی فرصتی مغتنم برای نمایش توانمندی‌های تولیدی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی روستاییان، عشایر و عرضه محصولات این جامعه تولیدکننده و زحمتکش به مسافران و گردشگران است.

هاشم زهی خاطرنشان کرد: این اقدام به منزله آشنایی گردشگران نوروزی با فرهنگ و آداب و سنتهای روستاییان و عشایر شهرستان انجام شده و علاوه بر اجرای موسیقی محلی، برگزاری مراسم نمادین عروسی سنتی، پخت نان سنتی، عرضه گیاهان دارویی و صنایع دستی روستایی و عشایر در سیاه چادرها انجام می‌شود.

انتهای خبر/
شنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 453909
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *