۶
یادداشت:

جایگاه متعالی بانوان در جامعه اسلامی

حضور زنان در جامعه و نقش آفرینی آنها در عرصه و مسائل اجتماعی یکی از موضوعات مهمی است که در جوامع و فرهنگ های مختلف مورد بحث است
جایگاه متعالی بانوان در جامعه اسلامی
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما الهام ایرندگانی فعال اجتماعی در یادداشتی نوشت:در کشور ما نیز این دیدگاه با افراط و تفریط هایی توآم بوده که نشأت گرفته از نگاه های غرب زده بوده و مشکلاتی را در پی داشته است.
 
طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مسئله زن و خانواده از مسائل درجه یک و مهم کشور است چرا که زنان دارندگان بالاترین درجه از لحاظ تربیتی و سازندگان جامعه و کشور هستند.
 
نگاه اسلام به زن نگاهی ارزشی و بسیار والا بوده چرا که زنان و مادران مظهر عاطفه و عشق هستند مادران اولین مربی و معلم فرزندان از آغاز تولد بوده که می توانند با تربیت صحیح برای فرزندان خود جامعه ای بالنده و سالم به وجود آورند همانگونه که در طول تاریخ بانوانی وجود داشته که برای همیشه نامشان بر تارک تاریخ ثبت شده است‌.
 
زنان و مادران ما با الهام و الگوگیری از فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب(س) و سایر بانوانی که نقش های خانوادگی و اجتماعی تاثیرگذاری خلق کرده اند می توانند ایفا کننده و ترویج دهنده تربیت اسلامی برای فرزندان خود و به تبع جامعه باشند.
 
در همه ی جهان زنان ستون ها و پایه های اصلی خانواده بشمار می آیند لذا قدرت اول هر جامعه و خانواده مستلزم حضور زنان و عملکرد آنها در عرصه تعلیم و تربیت است با مطالعه تاریخ به وضوح پی به این امر خواهیم برد که چه بسا حکومت هایی که با عملکرد غلط زنان آن به فنا رفته و چه بسیار حکومت ها و انقلاب هایی که با نقش آفرینی صحیح و عملکرد تربیتی درستی که داشته اند تاریخ ساز شده اند.
 
دشمن در تمامی عملیات ها و حمله ها سعی در تخریب مکان ها و پایگاه هایی دارد که باعث سست شدن سد دفاعی شود لذا بانوان و‌مادران ایران عزیز اولین سد دفاعی و مهمترین هدف دشمن در جنگ نرم بحساب می آیند از این رو می طلبد زنان ما با رویکردی انقلابی و اسلامی حافظ اسلام و دستاوردهای انقلاب باشند.
 
رهبر فرزانه انقلاب نیز با بینش وسیعی که دارند در بیانیه ی گام دوم نقش زنان را در جامعه نقشی متعالی دانسته و از نگاه اسلام به زن به نگاهی ارزشی و والا نام برده اند که در ضمن عفیف بودن میتوانند در جامعه حضوری موثر و سازنده داشته باشند.
 
زنان و مادران مسلمان ما باید با حضوری هوشیارانه و آگاهانه در جامعه خنثی کننده نقشه های دشمن باشند چرا که دشمن دریافته در مقابله با ملت ایران هیچ قدرتی نمیتواند اعتقادات به ارزش ها و باورهای آنها را خدشه دار کند از این رو مهمترین عنصر سازنده که زن باشد را هدف گرفته است.
 
 
 
انتهای خبر/
يکشنبه ۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 453061
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *