۰
امام‌جمعه خاش:

میزبانی از زائران اربعین حسینی پربرکت است

امام‌جمعه خاش گفت: کسانی که به میهمانان امام حسین احترام می‌گذارند و از آنها پذیرایی می‌کنند خداوند در ازای یک درهم هزینه‌کردن ثواب هزار درهمی برای میزبان در نظر می‌گیرد
میزبانی از زائران اربعین حسینی پربرکت است
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان بیان کرد: کسی که چهل شبانه‌روز به نماز مقید باشد ایمان خود را تقویت و تثبیت می‌کند به همین دلیل هم چهل روز برای ثابت‌قدم شدن در راه خدا را به ارمغان می‌آورد و برکات فراوانی دارد پس از شهادت امام حسین این چهل روز را بزرگ می‌داشتند و مسلمین یاد امام حسین ویارانشان برای شهادت‌طلبی دفاع از حق را گرامی می‌داشتند و به عزا می‌پرداختند. 

امام‌جمعه خاش افزود: این عزاداری فقط چهل روز نبود امام سجاد سه سال اول را به عزاداری پرداخت و غذا برای عزاداران حسینی فراهم می‌کردند امام باقر ده سال در منا به عزا پرداختند. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان عنوان کرد: در تاریخ آمدن یکی از صحابه پیامبر در اولین چهلم امام حسین بر سر تربت ایشان ذکر شده و در آنجا مناجات‌ها و زیارت‌نامه‌هایی را می‌خواند .

وی تصریح کرد: پذیرایی مردم عراق از زائران حسینی برگرفته از مبانی اسلامی است که توصیه و سفارش شده که اگر کسی از مسافری که در سفر است احترامش کنند خداوند هفتاد وسه حاجت از فرد میزبان را برآورده می‌کند. 

امام‌جمعه خاش بیان کرد: کسانی که به میهمانان امام حسین احترام می‌گذارند و از آنها پذیرایی می‌کنند خداوند در ازای یک درهم هزینه‌کردن ثواب هزار درهمی برای میزبان در نظر می‌گیرد و گفته شده مورد عنایت رسول‌الله در قیامت قرار می‌گیرند. 

وی افزود: روز قیامت زائران و عزاداران امام حسین را صدا خواهند زد و از آنان پرسیده می‌شود که چرا این کار را انجام داده‌اند و پاسخ می‌دهند به‌خاطر حب رسول‌الله و اهل‌بیت است سپس آنها فراخوانده می‌شوند تا زیر عبایی که به دست علی است بروید و وارد بهشت شوید. 

امام‌جمعه خاش عنوان کرد: عاشقان و زائران امام حسین و حب درون‌دل آنها را با مقوله حج می‌سنجند؛ چراکه مسئله حج یکی از جالب‌ترین و بافضیلت‌ترین عبادت مسلمانان است که بر هرکسی که توانش را به دست آورد این فضیله را به‌جای آورد دارای آثار و برکات فراوانی است 

وی تصریح کرد: کسانی که بااین‌همه فضائل در مسیر امام حسین را طی می‌کنند خداوند به آنها ثواب اعطا می‌کند،امام حسین برای اینکه دین حقیقی سالم و درست به نسل آینده برسد از تمام هستی خودش گذشت تا بدعت‌ها و انحرافات آن زمان را از بین ببرد 

وی افزود: به احترام رسول‌الله و به احترام این شخصیت هر کسی که بر کشتی اهل‌بیت سوار شود نجات‌یافته و هر کس آن را رها کرده غرق شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان خاطرنشان کرد: علائم و نشانه‌های مؤمن پنج چیز است نماز و نافله دوم انگشتر به دست راست کردن در نمازها بسم‌الله را بلند بخواند پیشانی را بر سجده بر خاک گذاشتن و زیارت اربعین خواندن از نشانه‌های مؤمن است. 

وی در انتها بیان کرد: زیارت اربعین زیارتی پر فضیلت است که راه درست و حق را نشان می‌دهد و بر راه درست تأکید می‌کند امروز روز خواندن این زیارت به‌صورت خاص است. 
انتهای خبر/
يکشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 454269
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *