۰
تأکید رهبر انقلاب بر وحدت میان شیعه و سنی؛

بیانات رهبر انقلاب راهگشا و فصل‌الخطاب است

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با علمای اهل‌سنت راهگشا و فصل‌الخطاب است.
بیانات رهبر انقلاب راهگشا و فصل‌الخطاب است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «تفتان ما» در جمهوری اسلامی یکی از گروه‌های فرهنگی فعال در عرصهٔ اجتماع هستند که بافرهنگ خود ظرفیت‌های متعددی دارند و در صورت تعامل مناسب شیعه و سنی می‌توان از آن به‌عنوان ظرفیت‌های خوبی میان شیعه و سنی استفاده کرد و تعامل در چهارچوب مناسب صورت گیرد تا منجر به واگرایی نشود.
 
شناخت سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی قدم اول در طراحی راهبردهای مناسب جهت تعامل است. تحقیق حاضر در پی کشف و تبیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی از نگاه رهبر مقام معظم رهبری به‌عنوان ولی‌فقیه در تعامل اهل شیعه و سنت است.
 
جامعه ایران جامعه‌ای است که گروه‌هایی با فرهنگ‌های متفاوت را در خود جای‌داده است. یکی از این گروه‌های فرهنگی اهل‌سنت هستند و محور اصلی اندیشهٔ ایشان وحدت است که ابعاد مختلفی را شامل می‌شود.
 
اهمیت وحدت و اتحاد در جوامع اسلامی امری مهم و اثرگذار است دراین‌خصوص در اولین روز از هفته وحدت جمعی از علمای اهل‌سنت سراسر کشور به نمایندگی از جامع اهل‌سنت با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند، علمای شرکت‌کننده در این دیدار بیانات مقام معظم رهبری را ارزشمند و مهم برشمردند و به‌عنوان الگو و راهبرد در زمینه تحقق و حفظ وحدت سرلوحه قرار دادند.
 
بیانات رهبر انقلاب بسیار زیبا و ارزشمند بود
مولوی عبدالستار حسین زهی، امام‌جمعه اهل‌سنت خاش در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز صحبت بسیار زیبا و ارزشمندی داشتند و بیان فرمودند: وقتی مسلمانان وحدت داشته باشند هیچ گروهی و هیچ ارتشی نمی‌تواند مسلمانان را شکست دهد و مغلوب کند.
 
وی با بیان اینکه اگر مسلمانان متحد می‌شدند و اتحاد داشتند ارتش صهیونیستی مرتکب جنایت در غزه نمی‌شد، ادامه داد: بهترین نکته‌ای که در سخنان مقام معظم رهبری دیدیم اعتقاد بر امت واحده و اتکا به امت اسلامی بود.
 
مولوی عبدالستار حسین زهی افزود: ما امت واحده هستیم؛ یعنی امتی که در مقابل همهٔ زورگویان بایستد و وحدت اسلامی زمانی شکل می‌گیرد که امت اسلامی و همه فرق اسلامی کنار هم قرار بگیرند و در مقابل صهیونیست‌های نابکار بایستند تا مردم مظلوم فلسطین و غزه را از زیر شکنجه و بمباران‌ها نجات دهند.

رهبر انقلاب بر وحدت و سربلندی امت اسلامی تأکید کردند
مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه رهبر انقلاب در این دیدار در ارتباط با وحدت جامعه اسلامی و سربلندی امت اسلامی و جهان اسلام بیانات ارزشمندی را بیان فرمودند بیان کرد: در این دیدار همچنین تعدادی از علما نیز صحبت و خواسته‌های خود را بیان کردند.
 
سلامی با اشاره به تأثیرات این دیدار در وحدت امت اسلامی ادامه داد: زمانی که علما در این جلسه شرکت و صحبت‌هایی را ایراد کردند و مقام معظم رهبری گزارش‌ها علما را شنیدند این تبادل افکار و اخبار طبعاً تأثیرگذار خواهد بود.
 
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «موضوع وحدت نه یک تاکتیک بلکه یک اصل قرآنی است» اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر روی وحدت اسلامی و سربلندی امت اسلامی در برابر استکبار جهانی تأکید داشتند تا امت اسلامی به سربلندی برسد و جامعه اسلامی رونق پیدا کند ایشان در این دیدار از واژه امت بسیار استفاده کردند و روی بر این امر بسیار تأکید داشتند.
 
بیانات رهبری چراغ راه همه جوامع اسلامی است
مولوی سید عبدالصمد ساداتی، امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در این دیدار رهبر انقلاب بیانات ارزشمند و گران‌بهای را بیان فرمودند که چراغ راه همه جوامع اسلامی است و این نشست‌ها تأثیر بسیار مهم در وحدت و ارتباطات دارد سخنانی گوهربار مقام معظم رهبری در نشست روز گذشته در خصوص تحکیم وحدت، دوستی و اخوت میان مسلمانان و برادری بود.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند مسلمانان از هر قشر و طایفه‌ای و در هر منطقه‌ای که باشند به اسم مسلمان خطاب می‌شوند ازاین‌جهت هیچ مشکلی برای در کنار هم بودن ندارند و در ادامه به تحکیم وحدت در زمینه‌های مختلف توصیه داشتند و مسئله اساسی را امت اسلامی دانستند و خواهان این شدند که نباید تفکیکی برای مسلمانان اتفاق بیفتد.
 
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 454324
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *