۰

حذف یک داور پرسپولیسی از لیگ برتر!

البته ممکن است حذف فغانی از فهرست داوران هفته آخر، مربوط به جنجال‌هایی باشد که او در هفته پایانی لیگ گذشته در تبریز خلق کرد.
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، مسابقات هفته پایانی لیگ برتر باشگاه‌های کشور دیروز در حالی برگزار شد که خبری از قضاوت علیرضا فغانی نبود. در حقیقت لیگ پانزدهم برای بهترین داور فوتبال ایران در هفته بیست‌ونهم به پایان رسید؛ جایی که او مسابقه ملوان انزلی و صبای قم را سوت زد. فغانی در لیگی که گذشت 10مسابقه را داوری کرد. او در سه هفته منتهی به پایان لیگ قضاوت داشت، اما درست در هفته آخر و جایی که انتظار می‌رفت بشود قضاوت یکی از مسابقات مهم بالا یا پایین جدول را به وی سپرد، خبری از او نبود. به این ترتیب شائبه پایان قضاوت‌های فغانی برای پرسپولیس در لیگ برتر، بیش از پیش قوت گرفت.
اعتراف رنگی آقای داور
موضوع به روز 9دی94 برمی‌گردد. در آغازین روزهای زمستان گذشته، علیرضا فغانی در گفتگویی صریح که نظیرش در فوتبال ایران وجود ندارد، پرده از علایق رنگی‌اش حداقل در مقطعی خاص از زندگی برداشت و گفت: «همه فو‌تبا‌ل دوستان در کودکی به تیم خاصی تعصب دارند. در تهران معمولا هر کسی طرفدار پر‌سپولیس یا استقلال است. پدر من طرفدار پر و پا قرص تیم فو‌تبا‌ل پر‌سپولیس بود و من هم به خاطر پدرم طرفدار پر‌سپولیس بودم، ولی از زمانی که داوری را آغاز کرده‌ام طرفدار هیچ تیمی نیستم و رنگ خاصی برایم اهمیتی ندارد.» مسلم است که هر کس وارد حوزه فوتبال می‌شود و اینقدر جدی آن را دنبال می‌کند، گرایش رنگی دارد، اما از آنجا که در ایران رسم نیست داوران، مدیران یا گزارشگران نسبت به علایق رنگی‌شان شفاف‌سازی کنند، این مصاحبه فغانی برایش گران تمام شد. از آن زمان به بعد کمیته داوران ترجیح داد دیگر فغانی را به عنوان داور مسابقات پرسپولیس انتخاب نکند. به همین سادگی، داور بین‌المللی فوتبال کشورمان فرصت قضاوت در داربی‌های لیگ پانزدهم را نیز از دست داد و موفق به قضاوت هیچ‌یک از شهرآوردهای رفت و برگشت نشد. فغانی در لیگ پانزدهم تنها در یک مسابقه برای پرسپولیس سوت زد که مربوط به هفته چهارم و رویارویی این تیم با ذوب‌آهن می‌شد. جالب اینکه فغانی در آن مسابقه اشتباهات زیادی به ضرر پرسپولیس داشت که اعتراض شدید هواداران این تیم را به دنبال آورد.
جنجال‌های فصل گذشته
البته ممکن است حذف فغانی از فهرست داوران هفته آخر، مربوط به جنجال‌هایی باشد که او در هفته پایانی لیگ گذشته در تبریز خلق کرد. فغانی در آن زمان داور بازی تراکتورسازی و نفت تهران بود. در شرایطی که تیم تبریزی از حریف پیش بود، فغانی در تصمیمی سخت‌گیرانه آندرانیک تیموریان را اخراج کرد و ورق بازی را برگرداند. هرچند آن بازی بیشتر از هر چیز دیگری تحت تاثیر انتشار شایعه دروغین توقف سپاهان در اصفهان قرار گرفت و مسایل داوری زیاد به چشم نیامد.
انتهای پیام/ راه دانا
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 432998
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *