۰

نقش مؤثر معنویات و دینمداری در کاهش جرم/ خودمراقبتی از اموال را در کنار مراقبت از نفس در ماه رمضان جدی بگیرید

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا؛ معنویات و رعایت اخلاق بیشتر در ماه مبارک رمضان را در کاهش جرم بی تاثیر ندانست و گفت: نگاهی که به آمار داریم خود طبیعی است که در ماه رمضان و ماه محرم آمارهای ما چندان نسبت به ماه‌های دیگر بالا نیست و این نشان دهنده آن است که مذهب و دین بسیار در کاهش جرم‌ها موثر است.
نقش مؤثر معنویات و دینمداری در کاهش جرم/ خودمراقبتی از اموال را در کنار مراقبت از نفس در ماه رمضان جدی بگیرید
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، حامدکوماهی - ماهی که همه بندگان خداوند در روی زمین به مهمانی حضرت حق می‌روند بی شک با کاهش درصد جرم و جنایات در جامعه  اسلامی روبرو خواهد بود. رمضان در کنار برکت مادی که برای خانواده‌ها به همراه دارد مانعی است برای برخی‌ها که در این ماه به خود بیایند و اگر روزی دست به کارهای خلاف و ناشایست می‌زدند لااقل در این ماه فرصت توبه پیدا کنند. خوشبختانه با آمارهایی که گرفته شده است نشان داده که  آمار جرم و جنایت در این ماه کاهش پیدا می‌کند و این همان لبیک گفتن به بندگی کردن مقام ربوبیت و ذات الهی است که آمده ایم در این ماه پاک شویم تو نگهدارمان باش.در ادامه گزارش خواهید خواند:

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی و مدرس دانشگاه:
جرم و جنایت در ماه رمضان آمار پایینی نسبت به ماه‌های دیگر دارد
دکتر امان الله قرایی مقدم، در گفت و‌گو با خبرنگار طنین یاس، به ارتباط بین معنویات و جرائم در جامعه اشاره کرد و گفت: وقتی در جامعه ای تفکرات از معنویات به مادیات گرایش پیدا کند بی شک وقوع جرم و جنایت هم در آن جامعه دور از انتظار نیست. اگر خدای ناکرده جامعه دین سالاری به سمت مادی گرا سوق داشته باشد معنویات و اخلاقیات جامعه هم خدشه دار شده و حوادثی مثل قتل در پل مدیریت و میدان کاج دیگرعادی می‌شود.
وی ادامه داد: حوادث قتل در پل مدیریت و میدان کاج و جنایات دیگری که در برخی خانواده‌های امروزی به خاطر ارث و میراث صورت می‌گیرد بازده همان کمرنگ شدن معنویات و خداترسی در جامعه است که باید بسیار به آن توجه بیشتری از سوی فعالان دینی و رسانه ای شود.
جرم و جنایت در خانواده‌های مذهبی آماری به ندرت دارد
عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی وقوع جرم در خانواده‌های مذهبی را بسیار پایین دانست و خاطرنشان کرد: در خانواده‌هایی که از اعتقادات بالای مذهبی برخوردار هستند به ندرت پیش می‌آید که اتفاقی رخ دهد و این نشان دهنده آن است که بیشتر جرم و جنایات در حاشیه شهرهای بزرگ و در خانواده‌هایی که از اعتقادات مذهبی بالایی برخوردار نیستند صورت می‌گیرد.
این جامعه شناس تصریح کرد:  دین از دید جامعه شناسی خودکنترلی می‌آورد و در ماه مبارک رمضان به طور معمول مغز خود به خود در برخی جهات کنترل یکسری مسائل مربو ط  به اخلاقیات را به همراه دارد و این از برکات معنوی این ماه است.
قرایی افزود: در ماه رمضان طبق گفته مقامات نیروی انتظامی مسائلی از قبیل خودکشی و قتل و دزدی و دیگر خلاف‌ها نسبت به ماه‌های دیگر درصد کمتری را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا:
خودمراقبتی از اموال در کنار مراقبت از نفس در ماه رمضان را جدی بگیرید
سرهنگ موذن ، در گفت و‌گو با خبرنگار طنین یاس، معنویات و رعایت اخلاق بیشتر در ماه مبارک رمضان را در کاهش جرم بی تاثیر ندانست و گفت:  نگاهی که به آمار داریم خود طبیعی است که در ماه رمضان و ماه محرم آمارهای ما چندان نسبت به ماه‌های دیگر بالا نیست و این نشان دهنده آن است که مذهب و دین بسیار در کاهش جرم‌ها موثر است. اما از آنجایی که سارقینی هم هستند که به اعتقادات توجهی ندارند در ماه رمضان و دیگر ماه‌های مذهبی متاسفانه دست از سرقت بر نمی‌دارند اما به طور کل معنویات و اخلاقیات در جامعه خود عاملی برای کمرنگ شدن جرایم در جامعه است که باید دستگاه‌های مربوطه کاری کنند تا رنگ معنویات و اخلاقیات در جامعه پررنگ تر شود.
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: باید باورهای مذهبی در جامعه به این سمت و سو پیش برود که باید روزی همگی در مقام پاسخگویی در محضر خداوند متعال قرار گیرند و اگر این ذهنیت را داشته باشیم که همیشه خداوند متعال ناظر بر اعمال ما است دیگر عمل سرقت یا خلاف عرف دیگری در ذهن ما خطور نخواهد کرد. امیدوارم در این ماه بندگی به خصوص در شب‌های قدر بیشتر به خودسازی نفس توجه داشته باشیم و این ماه را مقدمه ای برای ترک عادات زشت و غلط در ماه‌های دیگر بدانیم و چه خوب است این خودسازی از ماه رمضان شروع شود.
این مقام مسئول خود مراقبتی از اموال را همچون مراقبت از نفس در این ماه مهم برشمرد و اظهار کرد: خواهش ما از مردم عزیز این است که در همانطور که در ماه رمضان به خود مراقبتی از نفس می‌پردازند در حفظ اموال خود هم خود مراقبتی داشته باشند تا خدای ناکرده اموالشان به راحتی به سرقت نرود. به اعتقاد من خود افراد بهترین گزینه در کنار پلیس برای حفظ اموال خود هستند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 439596
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *