۰
مدیر جهاد کشاورزی تفتان خبرداد:

برداشت محصول پسته از باغات شهرستان تفتان

مدیر جهاد کشاورزی تفتان گفت: برداشت محصول پسته از یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار باغات بارور منطقه گوهرکوه این شهرستان آغاز شد.
فضل الله کردی تمندانی در گفتگو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد: در شهرستان تفتان ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ پسته وجود دارد که یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار آن بارور و ۷۰۰ هکتار غیر بارور است.

وی تصریح کرد: عملکرد برداشت محصول در هر هکتار یک تن بوده و پیش بینی میزان برداشت یک‌هزار و ۸۰۰ تن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفتان ادامه داد: میزان اشتغال در باغات پسته سه هزار و ۶۰۰ نفر بوده که این افراد در مراحل کشت و برداشت بکارگیری می شوند.

وی اظهار کرد: فواید کشت پسته در مقاوم بودن آن به کم آبی و تنش های محیطی از جمله شوری، درآمد بالا و ارزآوری آن برای کشور بوده و مزیت بالای این محصول عرضه خشکبار آن در بازارهای داخلی و حوزه صادراتی هست.

فرماندار تفتان نیز گفت: در شرکت کشت و صنعت گوهرکوه و تمپ ظرفیت های بالایی وجود دارد که تولید محصول پسته یکی از شاخص‌های آن است

.علیرضا شهنوازان افزود: پسته گوهرکوه تفتان از برندهای مهم کشوری بوده که در سال‌های اخیر با برند رفسنجان عرضه می‌شده که با حمایت های صورت گرفته در شرکت کشت و صنعت فرصتی مهم برای پوست کندن و خشک کردن و بسته بندی مکانیزه آن فراهم آمده است

.وی بیان کرد: در حوزه‌های دامی و زراعت و کشت و تولید علوفه و ذرت و جو و گندم در منطقه گوهرکوه استعداد و توانمندی بالایی وجود دارد، که صنایع این بخش ها هم کمک خوبی به تولیدکنندگان کرده تا بتوانند محصولات خود را با کیفیت بهتر و بالاتری به بازار عرضه کند.

انتهای خبر/
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب: 453174
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *