۰
شهردارخاش:

سرانه فضای سبز برای هر شهروند خاش هشت و نیم متر مربع است

شهردارخاش گفت:با اقدامات خوب انجام شده در واحد فضای سبز، هم اکنون سرانه فضای سبز شهروندان در این شهر به هشت و نیم متر مربع رسیده است.
مهدی شهنوازی در گفتگو با خبرنگار تفتان ما، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۱۰ هزار اصله نهال در شهر خاش کاشت شده که عمده آنها مرکبات و گل کاغذی بوده است.
وی افزود: کاشت مرکبات و گل کاغذی برای نخستین بار و کاشت نهال کاج، سرو و زیتون را نیز در شهرستان خاش داشته ایم.


شهردار خاش تصریح کرد: هرس و پاکسازی درختان نیز به صورت هر ۶ ماه یکبار در این شهرستان انجام می شود.
 
وی ادامه داد: از اقدامات دیگر واحد فضای سبز و زیبایی و منظر شهری خاش می‌توان به رنگ آمیزی جداول سطح شهر، رنگ آمیزی سرعت گیرها، خط کشی محل عبور عابر پیاده، نصب تابلوی کوچه ها و معابر، ساخت المان های نوری و نصب در بلوار ورودی شهر، تعمیر و راه اندازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، تابلونویسی دیوارهای سطح شهر در بحث زیباسازی، لوله کشی بلوارهای سطح شهر و انجام افزون بر چهار کیلومتر لوله گذاری فضای سبز اشاره کرد.


شهنوازی عنوان کرد: با توجه به شرایط مناسب برای تولید برخی محصولات بومی کشاورزی کاشت نخل خرما در معابر و پارک‌های محله‌ای را نیز در سطح شهر و بویژه در خیابان های سرباز و فردوسی شهرستان داشتیم که تاکنون افزون بر ۷۰۰ نفر نخل خرما در خاش کاشت شده است.


وی با اشاره به فواید بی شمار کاشت نخیلات بومی و سازگاری آن با شرایط آب و هوایی و نیاز به آب کم این درخت در خاش گفت: کاشت خرما در چندین نقطه از شهر با هدف توسعه درختان مثمر و افزایش مطلوبیت بهره برداری از فضای سبز آغاز شده است.


شهردار خاش اذعان  کرد: توسعه کاشت درخت خرما و تلاش برای حفاظت و صیانت از فضای سبز نه تنها سبب زیبایی شهر می‌شود بلکه زمینه‌ساز آسایش و آرامش برای شهروندان نیز است.

وی تصریح کرد: اکنون کار کاشت نخل خرما در پارک های محله ای، خیابان سرباز و خیابان فردوسی شهرستان انجام شده، بنابراین از شهروندان تقاضا داریم، یاریگر نیروهای شهرداری در واحد سبز باشند و در حفظ و نگهداری فضای سبز بکوشند.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 453333
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *