۰
مسئول باشگاه کوهنوردی حامیان تفتان خبر داد:

اولین دوره بلد محلی کوهستان در شهرستان خاش

مسئول باشگاه کوهنوردی حامیان تفتان گفت:در این دوره دو روزه نحوه گام‌برداری در کوهستان، عبور از رودخانه، پیمایش در شب، جهت‌یابی بدون ابزار، امداد و نجات آموزش داده شد.
اولین دوره  بلد محلی کوهستان در شهرستان خاش
عبدالرحیم کوهبان  در گفتگو با خبرنگار تفتان ما،بیان کرد: این دوره‌ها با هدف بازآموزی، به‌روزسازی و یکسان‌سازی آموزش‌های راهنمایان کوهستان  در سطحی مطلوب برگزار شد.

 مسئول باشگاه کوهنوردی حامیان تفتان افزود:  با توجه به ارتفاع  قابل قله تفتان و کوه بیرک در دو شهرستان خاش وتفتان که سالانه کوهنوردانی  زیادی  برای صعود به تفتان از سراسر کشورحضور پیدا میکنند این دوره ها برای راهنمایان محلی در  منطقه مورد نیاز بود.

وی عنوان کرد: علاوه بر این اطلاعات که معمولاً از تجربیات اجرای برنامه‌های مشابه توسط دیگر کوهنوردان به دست می‌آید، حضور یک راهنمای محلی کوهستان همواره مد نظر گروه‌های کوهنوردی و کوهنوردانی است که در فکر صعود به قلل با صدمات و اتلاف وقت کمتر هستند.


وی تصریح کرد:اولین دوره آموزش بلد محلی کوهستان به میزبانی باشگاه کوهنوردی حامیان تفتان هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان خاش ،جمعیت هلال احمر و اداره  ورزش و جوانان استان سیستان وبلوچستان در شهرستان خاش  برگزار شد.

انتهای خبر/
شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 453532
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *