۰

کشف بیش از 7 هزار کیلوگرم برنج قاچاق در آذربایجان غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از کشف 7 هزار و 80 کیلوگرم برنج قاچاق خارجی در شهرستان میاندوآب خبر داد.
کشف بیش از 7 هزار کیلوگرم برنج قاچاق در آذربایجان غربی
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما، محمد اقوامی اظهار داشت: تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی طی 48 ساعت گذشته اقدام به رسیدگی به چهار پرونده قاچاق در این استان کرده‌است.
وی ادامه داد: یکی از شاخص‌ترین پرونده‌های قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان مربوط به قاچاق برنج خارجی بوده که در شهرستان میاندوآب مورد رسیدگی قرار گرفته‌است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در تشریح چگونگی رسیدگی به این پرونده قاچاق، گفت: این پرونده قاچاق توسط ماموران انتظامی شهرستان میاندوآب کشف شده‌است.
این مسئول ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان میاندوآب در بازرسی از خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون باری مشکوک شده و پس از بازرسی از آن مقدار 7 هزار و 80 کیلوگرم برنج خارجی کشف و ضبط شده‌است.
اقوامی ادامه داد: این پرونده قاچاق پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی میاندوآب ارجاع شد.
وی میزان محکومیت این پرونده قاچاق را بنا بر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق و ارز، ضبط کالا به نفع دولت و پرداخت 363 میلیون ریال جزای نقدی عنوان کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در ادامه به یکی دیگر از پرونده‌های رسیدگی شده در تعزیرات استان اشاره کرد و گفت: این پرونده قاچاق مربوط به شهرستان میاندوآب و قاچاق البسه است.
این مسئول در تشریح چگونگی رسیدگی به این پرونده، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر ورود کالاهای فاقد مجوز از طریق بیراهه موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
اقوامی افزود: ماموران انتظامی شهرستان میاندوآب در حین کنترل خودروهای عبوری در بازرسی از یک دستگاه خودرو مقدار 167 دست کت و شلوار و 936 جفت جوراب خارجی کشف و ضبط کردند.
وی خاطرنشان کرد: این پرونده قاچاق پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی میاندوآب ارجاع شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی میزان محکومیت این پرونده قاچاق را بنا بر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز، ضبط کالا به نفع دولت و پرداخت 389 میلیون و 271 هزار ریال عنوان کرد.
این مسئول در ادامه سخنان خود به یکی دیگر از پرونده‌های رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان اشاره کرد و افزود: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق لوازم جانبی گوشی بوده و در تعزیرات حکومتی شهرستان خوی مورد رسیدگی قرار گرفته‌است.
اقوامی افزود: این پرونده قاچاق در پی کسب خبری مبنی بر ورود کالاهای فاقد مجوز از طریق بیراهه توسط ماموران انتظامی شهرستان خوی در بازرسی از یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شده‌است.
وی افزود: این پرونده قاچاق پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی با اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی شهرستان خوی ارجاع شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی میزان محکومیت این پرونده قاچاق را بنا بر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز، ضبط کالا به نفع دولت و پرداخت 377 میلیون ریال جزای نقدی عنوان کرده‌است.
این مسئول در بخشی از سخنان خود به یکی از پرونده‌های گران‌فروشی در یک واحد فروش ورق‌های ام.دی.اف اشاره کرد و گفت: این پرونده گران‌فروشی در اتاق اصناف ارومیه مورد رسیدگی قرار گرفته‌است.
اقوامی افزود: پرونده گران‌فروشی جهت رسیدگی در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات صنفی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
وی افزود: بنا بر اعلام گزارش رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات صنفی شهرستان ارومیه متهم این پرونده گران‌فروشی به پرداخت 148 میلیون و 860 هزار و 310 ریال محکوم شد.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 423081
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *