۰

مرادی: تیمی پاک را روانه المپیک می‌کنیم

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: کمیته فنی خواستار نظارت بیشتر من در امور فنی شد، من هم آن را پذیرفتم، اما دخالتی در امور فنی نخواهم داشت و توکلی همچنان اختیار تام دارد.
مرادی: تیمی پاک را روانه المپیک می‌کنیم
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، علی مرادی در گفت‌وگو با فارس، درباره جلسه‌اش با مسئولان کمیته ملی المپیک گفت: خوشبختانه جلسه خوبی برگزار کردیم که ماحصل خوبی هم داشت و قرار شد به زودی و با هماهنگی سرمربی تیم ملی اردوها را برای حضور قدرتمند در المپیک آغاز کنیم.
وی در خصوص اینکه انتقاداتی به فدراسیون وزنه‌برداری برای عملکرد ضعیف در جذب حامیان مالی می‌شود، گفت: در این مدت تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفت که درآمدزایی‌هایی هم داشته‌ایم، هر چند مطلوب ما نبوده است. مشکل اصلی حامیان مالی، دیده نشدن و عدم پخش زنده مسابقات وزنه‌برداری بود که خوشبختانه با هماهنگی‌هایی که با مسئولان صدا و سیما انجام شد، قرار است مسابقات وزنه‌برداری از این پس به صورت زنده پخش شود. از طرفی، رسانه‌های داخلی نیز انعکاس خوبی از این رشته داشته‌اند که می‌تواند در جذب حامیان مالی مؤثر باشد.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: ورود حامیان مالی، مستلزم دیده شدن است و ما در حال حاضر شرایط و زیرساخت لازم را برای این کار انجام داده‌ایم و از همین جا از ارگان‌ها و سازمان‌هایی که خواستار حمایت مالی از این رشته هستند، دعوت می‌کنیم پای میز مذاکره بیایند؛ چرا که این بحث،‌بحثی ملی است و با توجه به اینکه می‌دانیم نگاه حامیان مالی هم ملی و ویژه است، از آنها دعوت به همکاری می‌کنیم.
* آیا دانش مربیان روس، چینی و قزاق هم پایین است؟
مرادی درباره به کارگیری مشاور بلغاری برای تیم ملی وزنه‌برداری و انتقاد برخی کارشناسان مبنی بر اینکه با توجه به شرایطی که بلغارستان در وزنه‌برداری در سطح جهان دارد و عملکرد ضعیف آنها در این رشته و از طرفی کهنه بودن علم این مربیان، گفت: حدود 3 ماه پیش کمیته ملی المپیک گزینه‌ای را برای این موضوع به فدراسیون وزنه‌برداری پیشنهاد داد که ما هم بعد از بررسی، موافقت خود را اعلام کردیم و قرار است بعد از طی مراحل قانونی و تشریفاتی، به زودی به کادر فنی و فدراسیون اضافه شود. خوشبختانه نظر وزارت ورزش هم در این زمینه مثبت بوده و موافقت لازم را انجام داده‌اند.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره نام و سوابق این مشاور بلغاری گفت: ایوان گارچیف که خود در گذشته از وزنه‌برداران مطرح بلغارستان بوده است و سال‌ها نیز به عنوان مربی در تیم ملی این کشور حضور داشته و قهرمانان خوبی را پرورش داده است، به عنوان مشاور با ما همکاری خواهد کرد.
وی درباره انتقادات نیز گفت: هر کس می‌تواند نظر خودش را داشته باشد. آیا کشورهایی مانند روسیه، چین، قزاقستان و کره شمالی که از کشورهای مطرح در وزنه‌برداری جهان هستند و مرتکب دوپینگ در مسابقات جهانی آمریکا شدند، از دانش لازم برخوردار نبودند؟ اینطور نیست. برای نخستین بار در طول تاریخ رشته وزنه‌برداری حدود 15 درصد از نمونه‌های گرفته شده مثبت اعلام شد.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری افزود: درست است که سه وزنه‌بردار ما اوت کردند، اما کیانوش رستمی به قدری عملکرد زیبایی داشت که تحسین همگان را برانگیخت. هاشمی هم همینطور، با وجود اینکه نخستین حضورش را تجربه می‌کرد عملکرد خوبی داشت، اما پیش از همه اینها، پاک بودن که شعار اصلی ماست مهم بود و آن را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم. آیا می‌توان گفت علم مربیان روس، چینی و قزاق به روز نبوده است چون دوپینگ وزنه‌برداران آنها مثبت شده است؟ خوشبختانه ما از نظر توانمندی در سطح خوبی قرار داریم که با استفاده از مشاوران خوب و با دانش فنی بالای خارجی می‌توانیم آن را به بهترین سطح برسانیم.
* پاک بودن از قهرمانی مهم‌تر است
مرادی در پاسخ به این سؤال که آیا نظارت بر ورزشکاران در این مدت کوتاه باقی‌مانده تا المپیک برای جلوگیری از دوپینگ ادامه خواهد داشت؟ گفت: در این مدت 8 ماه که به فدراسیون آمدم، چندین بار بدون اطلاع مأموران نادو و وادا؛ چه در مسابقه و چه خارج از مسابقه، نمونه‌گیری انجام دادند که خوشبختانه نتایج رضایت‌بخش بود. در رشته‌ای مانند وزنه‌برداری که جزو رشته‌های پرخطر در دوپینگ است، پاک بودن اهمیت بالایی دارد، ما هم تلاش می‌کنیم با جدیت بیشتر از ورزشکاران خودمان مراقبت کنیم.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره مراقبت از ورزشکاران خارج از اردو و مسابقات گفت: انتظار داریم تیم‌های لیگی هم منافع عملی را درنظر بگیرند و فقط به منافع باشگاهی توجه نکنند. آنجا هم از مأموران نادو درخواست کردیم نمونه‌گیری انجام شود. متأسفانه در سال گذشته آمار و ارقام تأسف‌آوری در نوجوانان داشتیم که به خاطر عدم توجه مربیان بود. آموزش‌های لازم در این خصوص توسط کمیته پزشکی به ورزشکاران داده می‌شود. وقتی هم در اردوی تیم ملی حضور دارند تحت مراقبت شدید هستند. تمام افرادی که به اردو می‌آیند هم آموزش می‌بینند و هم آزمایش می‌شوند. ما می‌خواهیم با تیمی پاک به المپیک برویم.
وی تصریح کرد: کار زیبایی که در مسابقات جهانی صورت گرفت و حتی از کسب مدال و قهرمانی هم برای ما ارزشمندتر بود، پاکی ورزشکارانمان بود، چرا که اعلام چهار دوپینگی از تیمی مانند روسیه به اعتبار آنها خدشه وارد می‌کند.
* درهای تیم ملی به روی همه باز است
مرادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره تصمیمات کمیته فنی در خصوص کنار گذاشتن 4 وزنه‌بردار و اینکه آیا این نفرات شانسی برای حضور در المپیک دارند یا نه، گفت: کمیته فنی تشخیص داد چه کسانی باشند و چه نفراتی کنار گذاشته شوند که این تصمیمات مورد تأیید فدراسیون هم هست. نفراتی هم که دعوت شدند ثابت نیستند و ممکن است با توجه به عملکردشان خط بخورند. از طرفی، نفراتی هم که کنار گذاشته شده‌اند، بسته به نظر سرمربی ممکن است دوباره به اردو دعوت شوند و زمان لازم را برای اثبات خودشان دارند. درهای تیم ملی هم به روی همه باز است و بسته نشده است.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما استفاده از لفظ تنبیه برای کنار گذاشتن وزنه‌برداران در سطح ورزش حرفه‌ای درست است، گفت: در جلسه کمیته فنی برخی مباحث انضباطی مطرح شده بود، از جمله اینکه تعدادی از وزنه‌برداران خودشان اقدام به انتخاب وزنه می‌کردند، هدف ما این است که نظم بیشتری در اردوها برقرار شود.
مرادی در خصوص اینکه گفته می‌شود او در کمیته فنی خواستار اختیارات بیشتر برای اظهارنظر در امور فنی شده است، گفت: دوستان در کمیته فنی این پیشنهاد را به من دادند، اما این موضوع به معنای دخالت مستقیم در امور فنی نیست، بلکه نظارت من در این موضوع بیشتر و مستقیم خواهد شد و توکلی همچنان اختیار تام خواهد داشت. او حمایت شده و خواهد شد که توسط کمیته فنی هم مورد تأیید قرار گرفت.
* انتظار ما از برخی وزنه‌برداران در مسابقات جهانی بیشتر بود
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص اینکه آیا کم‌کاری از سوی وزنه‌برداران در مسابقات جهانی صورت گرفته است که منجر به کنار گذاشتن آنها شده است، به خبرگزاری فارس گفت: در کمیته فنی این موضوع مطرح شد، اما نه تحت عنوان کم‌کاری، هر چند انتظار ما این بود که ورزشکاران ما با جدیت بیشتری در مسابقات حضور پیدا کنند چون قهرمانان بزرگی بودند و تجربیات ارزشمندی داشتند. شاید از هاشمی که اولین حضورش را تجربه می‌کرد انتظار نداشتیم پنجم جهان شود، اما از دوستان دیگر که باتجربه بودند، انتظار بیشتری داشتیم، چون شرایط در اردوها برای تمام نفرات یکسان بوده است، اما چطور برخی خوب نتیجه گرفتند و برخی ناامیدکننده ظاهر شدند.
مرادی درباره ارسال نامه به مسئولان حقوقی IWF برای بخشش سعی علی‌حسینی گفت: حدود دو هفته پیش این نامه توسط کمیته پزشکی فدراسیون به مسئولان حقوقی IWF ارسال شده است، اما شاید به دلیل تعطیلات سال نو میلادی و یا مسائل اداری، هنوز پاسخی به ما نداده‌اند. بازگشت علی‌حسینی می‌تواند برای جامعه وزنه‌برداری نکته مثبتی باشد. برای نخستین بار در تمام رشته‌های ورزشی، جام فجر به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک درنظر گرفته شده است که با تعامل خوب با فدراسیون جهانی به دست آمده است. موقعیت خوبی است که هم قهرمانان کشورمان و هم عنوان‌داران جهان به ایران بیایند. این مسابقات هم فرصت خوبی برای رایزنی درباره علی حسینی است.
* سلامتی سلیمی از حضورش در المپیک مهم‌تر است
وی درباره شرایط بهداد سلیمی و محمدپور در اینکه آیا شانسی برای حضور در المپیک خواهند داشت یا نه، گفت: خوشبختانه سلیمی همکاری خوبی داشته است و انگیزه بالایی برای بازگشتش دارد. فردا هم جلسه ویژه‌ای با فدراسیون پزشکی ـ ورزشی و متخصصانی که درمان سلیمی را پیگیری می‌کنند خواهیم داشت. حضور سلیمی در المپیک بستگی به نظر متخصصان و تلاش خودش دارد که البته پیش از حضور در المپیک، سلامتی او برای ما مهمتر است.
مرادی افزود: زمانی که آرنج محمدپور آسیب دید، برخی متخصصان پارگی آرنج را تشخیص ندادند، اما بعد از کاهش تورم و گرفتن ام‌آر‌آی مشخص شد که نیاز به جراحی دارد. با توجه به حساسیت این عمل، وی برای درمان به آلمان خواهد رفت. شرایط برای این وزنه‌بردار سخت شده است و باید بعد از عمل جراحی در این خصوص اظهارنظر کرد.
انتهای پیام/ راه دانا
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۹
کد مطلب: 423603
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *