۰

مصدومان ترومایی سر و صورت باید تا ۱۰ روز مورد معالجه قرار گیرند

یک فلوشیپ تروماتولوژی ضربات سر و صورت گفت: پس از وقوع بحران اعضای صدمه دیده سر و صورت بیمار ترومایی باید تا ۱۰ روز توسط جراحان فک و صورت مورد معالجه قرار گیرد وگرنه نمی‌توان این اعضا را به حالت اول بازگرداند.
مصدومان ترومایی سر و صورت باید تا ۱۰ روز مورد معالجه قرار گیرند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، دکتر محمدحسن صمیمی، فلوشیپ تروماتولوژی ضربات سر و صورت از انگلستان در گفت‌وگو با خبرنگار سینا درباره درمان و جراحی بیماری‌های فک و صورت پس از وقوع بحران در کشور گفت: پس از وقوع بحران بسیاری از افراد مجروح می‌شوند و ضربات زیادی به سر و صورت بازماندگان حادثه برخورد می‌کند پس مدیریت درمان این بیماران بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه افزود: به وسیله ضرباتی که در حین حادثه به سر، صورت و جمجمه افراد وارد می‌شود امکان شکسته شدن سر، صورت و شکستگی فشرده در فک وجود دارد که اگر تشخیص داده نشود و بررسی لازم در این باره انجام نشود عوارض جبران ناپذیری برای بیمار باقی می‌گذارد.

این فلوشیپ تروماتولوژی ضربات سر و صورت از انگلستان با بیان اینکه بهترین راه درمان بیماران ترومایی مشاوره با جراحان فک و صورت است، ابراز کرد: در داخل صورت یک فضای خالی وجود دارد که ضربات حاصل از سوانح باعث می‌شود این قسمت آسیب ببیند و فقط جراحان فک و صورت می‌توانند این موضوع را بررسی کنند.

صمیمی، در ادامه تاکید کرد: اگر در طول ۱۰ روز یا در نهایت دو هفته استخوان گونه، چشم یا شکستگی جمجمه بررسی نشود پس از این مدت دیگر نمی‌توان این اعضای صدمه دیده را به حالت اول بازگرداند و خسارات زیادی را به فرد وارد می‌کند در واقع هر چه زود‌تر این بررسی‌ها انجام شود نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

لزوم برپایی کنگره‌های پیشگیری از بیماری‌های ترومایی در کشور
وی درباره پیشگیری از بیماری‌های فک و صورت در مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: باید در حوزه مدیریت بحران از متخصصان فعال در این زمینه مانند جراحان پلاستیک و گوش، حلق و بینی دعوت شود تا به منظور بررسی کاهش صدمات پس از بحران در کنگره‌های مربوط به آن به راهکارهای مناسب برسند چرا که فقط کار‌شناسان می‌توانند در این زمینه اظهارنظر کنند.

این متخصص جراحی دهان، فک و صورت درباره جایگاه جراحی مصدومان ترومایی ایران در دنیا اظهار کرد: ایران در درمان این نوع از بیماری‌ها بسیار پیشرفت کرده است و جراحان به نامی در این باره در کشور وجود دارند، اما با برپایی کنگره‌هایی در این حوزه می‌توان اطلاعات متخصصان جراحی فک و صورت را به روزرسانی کرد.

انتهای پیام/ راه دانا
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 424032
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *