۰

وجود ۲۳۰۰ هکتار بافت فرسوده در گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد: تعداد 400 متقاضی طی دو ماه گذشته آبان و آذر، برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده به بانک های عامل استان معرفی شدند.
وجود ۲۳۰۰ هکتار بافت فرسوده در گلستان
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از کاسب امین، علی بخش رستمی، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در گفت و گوی خبری گفت: این تعداد متقاضی معرفی شده به بانک برابر با تعداد سهمیه ای بوده که اداره کل طی این دو ماه داشته است.
وی، میزان تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده را برای هر واحد مسکونی با نرخ بهره پایین در شهر گرگان 400 میلیون ریال و در بقیه شهرهای استان 300 میلیون ریال و بانک های عامل پرداخت کننده آن را، بانک سپه، رفاه، ملی، ملت، مسکن بیان کرد.
رستمی اضافه کرد: بانک های عامل به ترتیب اولویت های موجود خود برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان بافت های فرسوده اقدام می کنند.
دبیر ستاد احیای بافت های فرسوده گلستان ادامه داد:راه و شهرسازی استان نیز، براساس ترتیب تاریخ تشکیل پرونده و واقع بودن واحد مسکونی آنها در محدوده مصوب بافت فرسوده، اقدام به معرفی  متقاضیان به بانک کرده است.
رستمی متذکر شد: تمام تلاش اداره کل بر این است که میزان سهمیه متقاضیان را جهت دریافت تسهیلات افزایش دهد.
او اضافه کرد: توجه به بافت های فرسوده، تاریخی، روستایی و ناکارآمد شهری از سال گذشته با تصویب هیات دولت، در سند ملی راهبردی بهسازی و توانمند سازی بافت های فرسوده، مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
در سطح استان گلستان 2300 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که 151 هکتار آن به عنوان بافت تاریخی در شهر گرگان شناسایی شده است.
میزان سکونت گاههای غیررسمی استان نیز، 405 هکتار می باشد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب: 424802
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *