۰

تفاهمنامه را‌ه‌اندازی «مطب مجازی» در سایت افغانستان خبرگزاری فارس امضا شد

به منظور ارائه خدمات بهتر به مهاجرین و جامعه افغانستان در امور درمانی و بهداشتی، تفاهمنامه راه‌اندازی مطب مجازی بین انجمن متخصصین طب افغانستان و سایت افغانستان خبرگزاری فارس امضا شد.
تفاهمنامه را‌ه‌اندازی «مطب مجازی» در سایت افغانستان خبرگزاری فارس امضا شد
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، خبرگزاری فارس و انجمن متخصصین طب افغانستان چندی قبل پروژه توریسم سلامت را کلید زدند و در همین راستا، تفاهمنامه راه اندازی مطب مجازی در سایت افغانستان به منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و پزشکی به جامعه مهاجرین و بیماران بین دو طرف امضا شد.
قرار است طبق این تفاهمنامه خبرگزاری فارس با راه‌اندازی بخشی بعنوان مطب مجازی، بسته‌های سلامت و مشاوره‌هایی به مهاجرین و سایر افغانستانی‌ها در مسائل پزشکی، درمانی، بهداشتی و طب ارائه دهد.

در مراسم امضای این تفاهمنامه، «سید حمیدرضا طباطبایی» معاون خبرگزاری فارس گفت: رهبر ایران اهمیت ویژه‌ای به مسائل طب اسلامی قائل هستند و ایران مرکز تمدن اسلام قرار گرفته و اشخاصی مانند ابوعلی سینا و زکریای رازی نمونه‌ای از تمدن اسلام در جهان شناخته‌ شده هستند.
معاون خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه دین اسلام هم اهمیت ویژه‌ای برای طب قائل است، بیان داشت: اسلام همه پیروان را به نظام سلامت و تندرستی سوق داده و دین اسلام هم در این زمینه توصیه‌های کاملی دارد.
طباطبایی با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی پس از انقلاب اسلامی در ایران گفت: در ایران بعد از انقلاب، در بحث طب، پیشرفت‌های پزشکی و آموزش نظام درمانی و سلامت اعم از پیشگیری و درمان توجه‌ ویژه‌ای شده است.
وی با بیان اینکه در بین کشورهای اسلامی، ایران پیشرفت بسیار خوبی در زمینه‌های پزشکی و درمانی داشته است، گفت: سایت افغانستان خبرگزاری فارس در بخشی از فعالیت‌های خود رسالت معرفی مفاخر و فرهیختگان افغانستانی را برای مهاجرین و مردم افغانستان برعهده دارد و به چنین امری افتخار می‌کند.
طباطبایی تصریح کرد: با چنین پزشکان متخصص از مهاجرین در ایران، به درستی مشخص می‌شود که نظر رهبر ایران بسیار درست بوده و این نگاه منبعث از اسلام بوده که باید نظام سلامت را نیز به افغانستان تزریق کنیم و خبرگزاری فارس برای انجام این وظیفه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
معاون خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت انجمن متخصصین طب افغانستان اظهار داشت: این طرح بسیار خوب و ارزنده‌ای است و این خبرگزاری هم در انجام وظیفه شرعی، رسانه‌ای و منطقه‌ای خود نهایت سعی را دارد.
وی ادامه داد: امیدواریم در زمینه اطلاع ‌رسانی پیشرفت‌های خوبی داشته ‌باشیم و در گام نخست باید مهاجرین با فعالیت این انجمن آشنا شده و در گام بعدی این انجمن به مردم افغانستان معرفی نماییم.

در ادامه این نشست، «فرزاد یوسفی» رئیس انجمن متخصصین طب افغانستان با بیان اینکه آشنایی این انجمن با خبرگزاری فارس به بیش از یکسال پیش باز می‌گردد، گفت: سایت افغانستان خبرگزاری فارس به واقع توانست در یکسال اخیر دید مردم ایران را به مهاجرین تغییر داده و افق روشنی را نشان دهد.
نماینده انجمن «متخصصین طب افغانستان» اضافه کرد: دید مثبتی را که مردم افغانستان بد‌ست آورده‌اند، مرهون زحمات خبرگزاری فارس است و در معرفی این انجمن در ایران و افغانستان بسیار خوب عمل کرده است.
وی تأکید کرد: به منظور اجرای خدمات بهداشتی، درمانی و امور پزشکی بهتر در قالب پروژه توریسم سلامت، در قدم اول با ایجاد یک مطب مجازی می‌توان مهاجرین و مردم افغانستان را برای روند درمان راهنمایی کرد که این هدف با همکاری سایت افغانستان خبرگزاری فارس به ثمر خواهد رسید.

یوسفی در پایان از تلاش خبرگزاری فارس و سایت افغانستان در یکساله اخیر تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود که امضای این تفاهمنامه بتواند یک گام عملی در راستای پروژه توریسم سلامت و ارائه خدمات مشاوره‌ای به جامعه مهاجرین و مردم افغانستان باشد.
انتهای پیام/
شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 425042
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *