۰

حمله خونین پلنگ گرسنه به چوپان جوان

پلنگ گرسنه بعد از مجروح كردن چوپان جوان بدون حمله به گوسفندان محل را ترك كرد. ‌
حمله خونین پلنگ گرسنه به چوپان جوان
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما، به نقل از چند روز قبل بود كه چوپان جواني از روستاي داغدار با محيط‌بانان شهرستان درگز تماس گرفت و آنها را از حمله پلنگ با خبر كرد. بعد از حضور محيط‌بانان مشخص شد كه چوپان جوان كه با حمله پلنگ مجروح شده بود، به بيمارستان منتقل شده است.
 
محيط‌بانان همچنين متوجه شدند كه تلاش چند چوپان ديگر براي دور كردن پلنگ كه با كمك‌خواهي چوپان زخمي در محل حاضر شده بودند،  ثمري نداشته و پلنگ اطراف گله پرسه مي‌زند. وقتي محيط‌بانان در محل حاضر شدند پلنگ به خودروي آنها حمله و سعي كرد كه خودرو را از محل دور كند.
 
محيط‌بانان بعد از تلاش موفق شدند كه پلنگ را از محل دور كنند.  چوپان زخمي كه عيسي نام دارد، در شرح ماجرا گفت: نزديك‌ غروب بود كه در كمال تعجب ديدم يك پلنگ به سمت گله در حركت است. پلنگ ابتدا با سگ‌هاي گله مواجه شد، ولي به پارس كردن سگ‌ها اعتنايي نكرد و  به سمت گله گوسفندان آمد.
 
من به قصد پيشگيري از آسيب پلنگ به گوسفندان جلو رفتم و در لحظه‌اي كوتاه پلنگ به من حمله كرد و نهايتاً در حالي كه از ناحيه دست زخمي شده بودم با كمك سگ‌هاي گله از دست پلنگ نجات يافتم. عيسي ادامه داد: با وجود اين درگيري‌ها پلنگ از گله دور نمي‌شد تا اينكه با تلفن همراه به چوپانان ديگر خبر دادم و آنها هم به محل آمدند، اما پلنگ باز هم دور نمي‌شد.
 
سرانجام با محيط‌زيست تماس گرفتيم و چند مأمور به محل آمدند و آنها هم هر كاري كردند نتوانستند پلنگ را دور كنند. نهايتاً پس از چندين شليك هوايي توسط مأموران، پلنگ در كمال بي‌اعتنايي محل را ترك كرد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 425382
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *