۰

مجروحان و جانبازان گمنام لبنانی

در عملیات‌های حزب‌الله یا درگیری‌های عادی روزانه، فقط اسم شهدا مطرح می‌شود و تشییع مفصل و باشکوهی برای‌شان می‌گیرند؛ اما هیچ وقت از جانبازان و مجروحان این عملیات‌ها نه اسمی برده و نه آماری داده می‌شود.
مجروحان و جانبازان گمنام لبنانی
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما، محمود علوی در وبلاگ خاطرات و نظرات یک ایرانی ساکن لبنان نوشت: روز ولادت حضرت عباس علیه السلام روز جانباز، گذشت؛ شاید شما یک شربت صلواتی یا شکلات و شیرینی از این مناسبت نصیبتان شده باشد.
اما ما در لبنان، جانباز نصیبمان می‌شود، در عملیات‌های حزب الله یا درگیری‌های عادی روزانه، فقط اسم شهدا مطرح می‌شود و تشییع مفصل و با شکوهی برایشان می‌گیرند.
تعداد اندک آنها هم در برابر حجم درگیری و تعداد بالای دشمن، واقعاً قابل تحسین است، اما هیچ وقت از جانبازان و مجروحین این عملیات‌ها نه اسمی برده و نه آماری داده می‌شود.
جوان‌های دسته گل لبنانی که غیرتشان آنها را به دفاع از حرم‌های مقدس، اسلام و میهن‌شان سوق داده، مجروحیت‌ها و جانبازی‌هایشان حکایت‌ها دارد.
چند روز پیش پدر یکی از جوان‌هایی که در عملیات قهرمانانه قلمون زخمی شده بود تعریف می‌کرد که چگونه پسرش وقتی برای کمک به 2 نفر دیگر رفته بود، توسط تک تیرانداز مجروح شده و 4 کیلومتر را سینه خیز رفته تا در تیر رس او نباشد و امدادگرها بتوانند منتقلش کنند؛ تا روز زخمی شدن پسرش، عملیات قلمون حدود 70 مجروح داشت.
خانمی که چندی پیش به ایران رفته بود، می‌گفت یک هواپیما پر از زخمی و همراهانشان همزمان پرواز داشتند. منظره جراحت‌ها و زخم‌های آنها بسیار دلخراش بود. آنهایی که سوخته بودند و دیگر نه چشمی باقی مانده نه پوستی، آنهایی که ترکش خورده بودند و اعضایشان قطع شده بود.
می‌گفت اینها که عموماً بسیار جوان هستند، به همراهشان مادر یا خواهر آمده بود. برخی از آنها نامزدشان که شاید 17 سال دارد به همراهشان بود. مگر خودش چند سالش است؟ بین 17 تا 20 سال.
وقتی فکر می‌کنم که جوانی 17-18 ساله نصف صورتش رفته، یا دست یا پایش قطع شده، فردا در جامعه لبنان تابلو خواهد بود و اگر تنها باشد حتماً از سلفی‌ها مخالف حزب الله کتک خواهد خورد، جایی نمی‌تواند استخدام شود، کل زندگیش دستخوش تغییر و فشار و سختی می‌شود، واقعاً دلم به درد می‌آید.
خدا رو شکر حزب الله روی حفاظت از نیروهایش خوب عمل می‌کند. چندی پیش تکفیری‌ها در قلمون به یکی از پایگاه‌های حزب الله کمین زدند و 7-8 جوان را به شهادت رساندند، کاملاً از روش جنگ حزب الله با دشمن صهیونیستی بهره برده بودند. و خبر دادند گروهی تکفیری که قصد داشتند به همان شکل عملیات ایذائی انجام بدهند، توسط پهپاد حزب الله رصد شده و در کمین حزب الله افتاده و همه‌شان کشته شدند.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 424461
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *