۰

راز قهرمانی استقلال؛ این سه نفر

تیمی که تا پایان هفته هفدهم توانسته صدرنشین باشد، خود را به فینال جام هم برساند و ایضا توفیق چشمگیری در خط آتش داشته باشد و در راس گلزن‌ترین تیم‌ها قرار گیرد، از شایستگی لازم برای کسب عنوان قهرمانی بهره مند است.
راز قهرمانی استقلال؛ این سه نفر
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، نقش عوامل بازدارنده را اما در هفته‌های پایانی به جهت رسیدن به این توفیق باید جدی انگاشت و در راه هماهنگ‌سازی تمام عوامل از جمله فنی و غیرفنی تلاش کرد. استقلال اکنون در موقعیتی است که قابلیت رسیدن به قهرمانی لیگ برتر را دارد به شرط آنکه تمام ارکان کار خود را به نحو احسن انجام دهد. در درجه اول یک تیم برای رسیدن به کامیابی نیازمند داشتن کادر قوی است و در راس آن سرمربی است که باید مسوولیت‌هایش را در امور محوله به خوبی انجام دهد. چالش‌هایی که در هفته‌های اخیر پیرو جذب بازیکنانی که پرویز مظلومی برای بازی‌های باقیمانده درخواست کرده بود اما تهدیدی است بر کارایی قابل انتظار وی. سرمربی استقلال در ایام اخیر دایم درباره مطالباتش در رفت و آمد بود و هرگز نتوانست در این زمینه به موفقیت دست یابد. در این شرایط ممکن است که سرمربی استقلال انگیزه‌های کافی را برای ادامه لیگ نداشته باشد و نتواند مانند هفته‌های آغازین در هدایت تیمش موفق باشد. در این موقعیت مدیریت باشگاه استقلال باید گره‌های موجود را باز کند و با نزدیک شدن به سرمربی و برگزاری نشست‌های روحیه بخش او را به لحاظ روانی به شرایط گذشته بازگرداند. بدون شک اگر مظلومی که خود را بازنده نقل و انتقالات می‌داند از سوی مدیران این باشگاه مورد حمایت و حتی دلجویی قرار نگیرد تهدیدی خواهد بود بر عملکرد آینده استقلال.
***
اگر روحیات مظلومی در راه پیشبرد اهداف استقلال را یکی از ارکان اصلی کامیابی در بازی‌های باقیمانده بدانیم بی شک به روز رسانی روزبه چشمی نیز یکی دیگر از مهم‌ترین اقدام‌هایی است که باید در راستای رسیدن به قهرمانی انجام شود. چشمی که بازیکن تازه وارد و جوانی به کانون استقلال است در بازی‌های انتخابی المپیک به شدت تحت فشار بود. وی که مسوولیت کاپیتانی تیم امید ایران را نیز برعهده داشت، به سبب حذف از این پیکارها در شرایط روانی خوبی قرار ندارد که این وضعیت ممکن است در عملکرد فنی‌اش تاثیر منفی بگذارد. چشمی گرچه هنوز در استقلال به آن مهره آرمانی بدل نشده اما در همین تیم یکی از ارکان اصلی محسوب می‌شود و در کنار امید ابراهیمی مسوولیت‌های سنگینی در خط میانی دارد. بدون شک بازگشت این بازیکن به وضعیت مطلوبی که در هفته‌های پیش لیگ داشته یکی از اولویت‌ها باید باشد که این ماموریت را کادرفنی و در راس همه آنها پرویزمظلومی باید انجام دهد.
***
به جز مظلومی و چشمی که می‌توانند رازهای پنهان قهرمانی استقلال باشند و هر یک در این مقطع نیاز به توجه بیشتری دارند، استقلال در بخش بازیسازی باید قادر به بهره برداری کافی از خسرو حیدری هم باشد. بازیکنی که بهترین گزینه برای جانشینی کرار جاسم محسوب می‌شود. خسرو در بازی‌های پیش عملکرد قابل قبولی داشت اما برای آنکه استقلال را بر بام فوتبال ایران رویت کنیم لازم است که وی به طور محسوس پیشرفت فنی داشته باشد. یکی از راه‌هایی که برای از بین بردن حفره بازیساز در استقلال پیش بینی می‌شود، انتقال خسرو به پست هافبک بازیساز است. با توجه به اینکه میلاد فخرالدینی نیز در ترکیب آبی‌ها حضور دارد، کشاندن شماره 2 آبی‌ها به مرکز زمین و محول کردن مسوولیت‌های بازیسازی می‌تواند گره گشا باشد و استقلال را در این راستا یاری رساند. این جا‌به‌جایی نیز برعهده شخص مظلومی است و او باید در بازی گرفتن بهتر از خسرو موفق باشد.
***
در نهایت اینکه گرچه مظلومی، چشمی و حیدری هر یک به دلیل وضعیتی که با آن روبه‌رو هستند می‌توانند در قهرمانی استقلال نقش کلیدی تری ایفا کنند اما باید اذعان داشت که همه ارکان اعم از کادر فنی و بازیکنان نیز سهم جداگانه‌ای دارند که اگر هر یک نتوانند همچون هفته‌های قبل ایفای نقش کنند، ‌استقلال به آنچه مدنظرش است دست نخواهد یافت.
 
انتهای پیام/ راه دانا
سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 425387
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *