۰

مشکلات موجود در حاشیه شهرها موجب عقب رانده شدن بحث سلامت شده است/ آینده البرز در زمینه سلامت مطلوب است

حسن قاضی زاده هاشمی گفت: به علت وجود مشکلات زیاد در حاشیه شهرها و از اولویت کمتری برخوردار بودن بحث سلامت برای سیاست گذاران، موجب شده است تا توجه به این حوزه از اولویت کمتری برخوردار باشد.
مشکلات موجود در حاشیه شهرها موجب عقب رانده شدن بحث سلامت شده است/ آینده البرز در زمینه سلامت مطلوب است
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از «تیتریک»؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه مراسم افتتاح خانه سلامت کرج در جمع خبرنگاران گفت: امروز در دهم بهمن ماه، به یکی از مناطق تابعه ساوجبلاغ در استان البرز آمده ایم تا مراکز بهداشت و پایگاه های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت است افتتاح شود.
 
وی افزود: امروز همزمان با افتتاح این مکان در استان البرز، در سراسر کشور نیز بیش از دو هزار و نهصدخانه بهداشت و مرکز سلامت افتتاح و  مورد بهره برداری قرار میگیرد. و این مسئله در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خوشایند و نشان از توجه نظام جهوری اسلامی به نیازمندان و حاشیه نشینان دارد.

هاشمی ادامه داد: تمام این پایگاه ها و مراکز در مناطق محرومم هستند و به جز چند استانی که کل استان را زیر پوشش میگیرند ،برای بهره برداری از نظام نوین خدمات بهداشتی در مناطق کمتر برخوردار است که در قالب ایجاد این پایگاه ها برای هموطنان خدمات درمانی ارائه میشود و به علت وجود مشکلات زیاد در حاشیه شهرها، متأسفانه برای سیاست گذاران زیاد مورد توجه نبوده و بحث سلامت از اولویت کمتری برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه فکر کنم بهتر است به ریشه هایش نپردازیم اظهار داشت: کسانی که باید بپردازند حتما در جمع ما نیستند امیدواریم بیش از گذشته توجه کنند ولی آنچه مهم است این دستاورد است که برای 24میلیون نفر امروز خدمات بهداشتی رادر قالب پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیر واگیر دار در حال بهره برداری هستیم و امیدواریم قبل از پایان این دولت برای اولین بار شبکه در سراسر کشور کامل شود ما به ورز را در روستا ،مراقبین سلامت را در حاشیه شهر ها که امروز ده میلیون نفر را زیر پوشش قرار داده ایم بقیه در شهر های زیر پنجاه هزار نفر و مراکز چند استان است که مورد پوشش قرار گرفته اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: د ر عین حال پزشک ،کارشناس تغذیه ، سلامت روان  که به نظر میرسد این مجموعه که اگر بتوانند در سال های اینده خوب کار کنند به ما کمک خواهند کرد که یک نظام مراقبت از مردم را به نحو قابل قبول از نظر بین المللی ایجاد کرده باشیم .
این مسئول  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بقیه استان هاشهر های زیر50 هزار نفر دایر شده است یعنی بقیه شهر های با جمعیت بیشتر ان شاءالله تا پایان دولت امیدواریم تمام پایگاه ها و جامعه خدمات سلامت انجام گیرد و یکی از استان های خیلی خوب در این زمینه که در حال فعالیت است استان البرز است و ما در حد وسعمان در حال تلاش هستیم ، شبانه روز همکاران در حال انجام وظیفه هستند در عین حال محدودیت های جدی مالی وجود دارد.

وی در پایان افزود: از استاندار و فرمانداران محترم ، شهرداران، شورای شهر، نمایندگان،  که کمک زیادی در این زمینه کردند ممنون هستیم که کمک آنها به مردم استان خوب و  در راستای وظایف ما است و با وجود اینکه با محدودیت های مالی جدی که رو به رو هستیم فکر میکنم این استان خیلی خوب پیشرفت کرده است و اگر همین آهنگ ادامه داشته باشد، ظرف چند سال چهره بهداشت و درمان در استان کاملا متفاوت خواهد بود.
انتهای خبر/
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 425851
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *