۰

رکورد تاریخی لوئیس انریکه در بارسلونا

انریکه هفته‌های بسیار خوبی را در بارسلونا پشت سر می‌گذراند. آخرین شاهکار بارسای لوچو چند روز پیش و با تحقیر والنسیای گری نویل رقم خورد.
رکورد تاریخی لوئیس انریکه در بارسلونا
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، انریکه هفته‌های بسیار خوبی را در بارسلونا پشت سر می‌گذراند. آخرین شاهکار بارسای لوچو چند روز پیش و با تحقیر والنسیای گری نویل رقم خورد. چه بردی! در واقع، خفاش‌ها با شکست تحقیرآمیزشان موجبات ثبت 79مین پیروزی انریکه در بارسلونا را فراهم آوردند. 79 برد در 99 بازی که او روی نیمکت بارسا نشسته است.
این آمار که احتمالا با برد در دیدار روز یکشنبه مقابل لوانته ( 14:30 ) به 80 برد در 100 بازی خواهد رسید، لوئیس انریکه را از لحاظ تعداد برد در میان تمام مربیانی که در بارسا به 100 بازی رسیدند، بهترین مربی تاریخ بارسا معرفی می‌کند. نفرات بعدی این لیست به ترتیب هلنیو هررا، پپ گواردیولا،تری ونابلس، یوهان کرایوف، فرانک رایکارد، فرناندو داوشیک، رینوس میشل و لوئیس فن‌خال هستند.
بارسلونا در این 99 بازی تنها 9 بار شکست خورده و این یعنی انریکه توانسته بارسا را نسبت به بارسای فصل 2008 ــ 2099 که شش‌گانه را فتح کرد( تیمی که در 100 بازی 10 بار شکست خورد )، به تیمی شکست‌ناپذیرتر تبدیل کند. از لحاظ تعداد جام‌های کسب‌شده نیز انریکه می‌تواند به پرافتخارترین مربی تاریخ بارسا تبدیل شود. چه او در فصل اولش اگرچه سوپرکاپ اسپانیا را مقابل بیلبائو از دست داد اما تیم او فعلا و با روندی که در حال حاضر در پیش گرفته، مدعی اول قهرمانی در تمام جام‌ها به شمار می‌رود. بارسا اکنون با سه امتیاز بیشتر و یک بازی کمتر نسبت به اتلتیکو مادرید در صدر جدول لالیگا قرار دارد و اگر اتفاقات غیر منتظره‌ای رخ ندهد باید منتظر فتح دومین قهرمانی پیاپی انریکه در لالیگا باشیم. بارسا با خردکردن والنسیا ( 7 – 0 ) به فینال جام حذفی نیز صعود کرده و احتمالا فینال را نیز خواهد برد. در مرحله 1/8 نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز باید به مصاف آرسنال برود که تاریخ می‌گوید بارسا صعود خواهد کرد.
از لحاظ تعداد گل زده نیز تیم لوچو در بین رتبه‌های برتر قرار می‌گیرد. بارسای کنونی که با مثلث MSN مخوفش شناخته می‌شود، توانسته در 99 بازی، 280 گل به ثمر برساند که از این تعداد، 202 گل آن را سه مهاجم فوق العاده این تیم یعنی مسی، نیمار و سوارز زده‌اند. از این لحاظ تیم انریکه در رتبه سوم بهترین‌های تاریخ بارسا قرار می‌گیرد. بارسای هررا با 302 و تیم داوشیک با 300 گل در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند. ضمن اینکه پپ گواردیولا در 100 بازی توانست آمار 238 گل را برجای بگذارد.
انریکه اما یک رکورد دیگر هم دارد. کمترین گل خورده در 99 بازی در تاریخ کاتالان‌ها. تیم او در این تعداد بازی، تنها 72 گل دریافت کرده و بالاتر از بارسلونای پپ گواردیولا با 76، رینوس میشل با 79 و یوهان کرایوف با 82 گل خورده، در رده اول بهترین خط دفاعی تاریخ بارسا قرار می‌گیرد. حال این سوال پیش می‌آید که آیا انریکه می‌تواند در احتمالا و حداقل 100 بازی آینده که روی نیمکت بارسا خواهد نشست، چنین آماری را از خود برجای بگذارد یا خیر. سوالی که اگر پاسخش مثبت شود، باید منتظر ثبت یک رکورد جاودانه در تاریخ فوتبال باشیم.
انتهای پیام/ راه دانا
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 426432
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *