۰

بیمه در حمایت از خدمات رشته ارتوپدی فنی ضعیف عمل می کند

یک کارشناس ارتوپدی فنی، ناشناخته بودن این رشته را در جامعه از معضلات مهم دانست و افزود: همچنین گران بودن این گونه خدمات و حمایت نکردن شرکت های بیمه باعث می شود خیلی از بیماران نتوانند از تکنولوژی روز دنیا در این رشته استفاده کنند.
بیمه در حمایت از خدمات رشته ارتوپدی فنی ضعیف عمل می کند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، علی خدابنده کارشناس ارتوپدی فنی و فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن اشاره به اینکه این رشته در ایران قدمتی بالغ بر 50 سال دارد گفت: علی رغم این موضوع ارتوپدی در جامعه ناشناخته است که خود یکی از معضلات مهم این حوزه به  شمار می رود و البته یکی از دلایل آن کم کاری کارشناسان این حوزه می باشد.
کارشناس ارتوپدی فنی با بیان اینکه در کشور ما فقط سه دانشگاه در این زمینه فعالیت می کند ادامه داد: در این دانشگاه ها که به صورت دولتی یا روزانه هستند تعداد کمی از دانشجویان این رشته را پذیرش می کنند و در دانشگاه های دیگر نیز به دلیل هزینه های بالای آموزش تدریس نمی شود که یکی از دلایل ناشناخته بودن در جامعه است به طوری که مردم  آن را با رشته های فیزیوتراپی یا توانبخشی یکسان می دانند.
خدابنده لو به وارداتی و گران بودن اکثر اجناس در این حوزه اشاره کرد و گفت: بعد از تحریم تنوع محصولات این حوزه بیشتر شده است ولی هزینه ها تغییری نکرده است، مثلاً برای تهیه پای مصنوعی به صورت هوشمند برای عضوی که از بالای زانو قطع شده است هزینه ای بالغ بر 200 میلیون تومان مورد نیاز است که در توان خیلی از قشرهای جامعه نیست.
وی به ضعف بیمه های مکمل در این حوزه اشاره کرد و گفت: به دلیل گران بودن این گونه خدمات و حمایت نکردن شرکت های بیمه خیلی از بیماران نمی توانند از تکنولوژی روز دنیا در این رشته پزشکی استفاده کنند.
او تشریح کرد: این در حالی است که در خیلی از کشورهای دنیا تمام هزینه های این گونه کالاها را بیمه تقبل می کند برای مثال اگر قیمت یک کفی 300یورو معادل یک میلیون تومان باشد بیمه همه این هزینه را پرداخت می کند ولی در کشور ما هزینه آن هفتادهزار تومان است که شامل خیلی از بیمه ها نمی شود و یا هزینه خیلی کمی به بیمار کمک می شود.
کارشناس ارتوپدی فنی در پایان افزود: اگر حمایت های بیمه از این گونه کالاها بیشتر شود  در صورت بروز مشکل در این بخش مثل اندام های بدن همچون «پا» برای درمان و بهبودی آن زودتر اقدام می کنند و طبیعتاً از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری خواهد شد.
انتهای پیام/ راه دانا
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب: 426752
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *