۰
فرصت ارزشمند نظام اسلامی به روستائیان

فراخوان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر/ مسئولان برای حل مشکلات مردم روستای شوگه تلاش کنند

شورای اسلامی روستای شوگه در بخش مرکزی شهرستان خاش سیستان و بلوچستان برای بهره مندی ساکنان روستایی در انتظار دریافت خدمات دولت جهت عضویت روستائیان بعنوان تولیدکنندگان واقعی در جامعه در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر فراخوان داد.
فراخوان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر/ مسئولان برای حل مشکلات مردم روستای شوگه تلاش کنند
به گزارش  تفتان ما ، رئیس شورای اسلامی روستای شوگه از توابع بخش مرکزی خاش گفت: ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیرساختهای اقتصادی وودر نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایری می انجامد.
 
محمدامین میربلوچزهی بیان کرد: در این راستا دولت جمهوری اسلامی مصمم است تا با رویکرد گسترش بیمه های اجتماعی در جهت کاهش فاصله طبقاتی روستایی و شهری، کاهش محرومیت و گسترش عدالت اجتماعی گام های موثری بردارد.
 
وی افزود: پرداخت دو برابر سهم بیمه شده توسط دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه شده، دریافت مستمری پیری پس از 15 سال پرداخت حق بیمه و داشتن 65 سال سن از ویژگی های صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر است.
 
میربلوچزهی ادامه داد: عزیزان روستایی با درآمد ماهیانه 350 هزار تومان و تا سقف 800 هزار تومان در ماه بر حسب درآمد خود می توانند با اختیار خودشان نسبت به پرداخت حق بیمه و دریافت تسهیلات در زمان بازنشستگی اقدام کنند.
 
وی اظهار کرد: برای درآمد 350 هزار تومان در ماه طی 12 ماه سال 96 مبلغ 210 هزار تومان سهم هر فرد بالای 18 سال تعیین شده است.
 
رئیس شورای اسلامی شوگه بیان کرد: برای درآمد 400، 450، 500، 550، 600، 700 و 800 هزارتومان در ماه نیز سهم حق بیمه فرد متقاضی به ترتیب 240، 270، 300، 330، 360، 420 و 480 هزار تومان در سال برآورد شده است.
 
وی گفت: شورای اسلامی شوگه در بخش مرکزی خاش از ساکنان منطقه در صورت استفاده از خدمات دولت در زمینه بالا و با اختیار خودشان تقاضا دارد از فرصت داده شده بهترین بهره را ببرند.
 
میربلوچزهی افزود: روستائیان و عشایر، کشاورزان غیر ساکن در روستا، شاغلان فضلی و ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی مشمول دریافت خدمات از صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر هستند.
 
توضیح مهم برحسب قانون پرداخت سهم بیمه در هر سال باید باشد و وقفه ای میان سالها ایجاد نشود تا دولت بتواند بخوبی تسهیلات بازنشستگی، ازکارافتادگی و غیره را ارائه دهد.
 
وی در عین حال از دولتمردان خواست برای حل مشکلات برق رسانی، آبرسانی، بهداشتی، آموزشی، طرحهای هادی روستایی، منابع طبیعی و کشاورزی و آبخیزداری در این روستا تلاش کنند.
 
انتهای پیام/
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 441616
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *