۰

تراکتورسازی با سربازها خوشبخت نشد

روزی که کارت معافیت سربازی تعداد زیادی از بازیکنان فوتبال به خاطر جعل این سند، باطل شد و این بازیکنان بعد از کش و قوس‌های فراوان راهی تیم‌های نظامی شدند، انتقادهای زیادی به این موضوع می‌شد.
تراکتورسازی با سربازها خوشبخت نشد
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، برخی‌ها معتقد بودند، این کار قبل از اینکه برخورد با تخلف باشد، به نوعی کمک به تیم‌های نظامی است تا آنها بتوانند با استفاده از این ستاره‌ها، شرایط بهتری پیدا کنند و البته کمتر هزینه بپردازند. حتی در نحوه تقسیم این فوتبالیست‌ها هم مشکلاتی پیش آمد و تیمی مثل ملوان به خاطر از دست دادن یک سرباز، تهدید به کناره‌گیری از لیگ کرد اما اتفاقی که در عمل رخ داد چیز دیگری بود. این تیم‌های نظامی در سالی که بیشتر فوتبالیست سرباز داشتند، به شرایط بدی گرفتار شدند و حتی نتوانستند موفقیت‌های سال‌های گذشته را به دست بیاورند. در سالی که انتظار موفقیت‌های بیشتر برای تیم‌های نظامی وجود داشت، آتش زیر خاکستر فوتبالیست‌های سرباز ظاهراً این تیم‌ها را به آتش کشیده و باید دید سرنوشت این تیم‌ها به کجا خواهد کشید.

قلعه‌نویی هم حریف سربازها نشد
تراکتورسازی تبریز به عنوان یک تیم نظامی بیشترین سرباز - فوتبالیست را این فصل در اختیار داشته و دارد. این تیم تبریزی برای جذب این فوتبالیست‌ها به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و جذب بازیکنانی مثل سروش رفیعی، بختیار رحمانی، علی حمودی، محمدرضا اخباری و... که تعدادشان هم کم نبود، به شدت مورد انتقاد بسیاری از باشگاه‌ها و مربیان قرار گرفت اما آنقدر که جذب فوتبالیست‌های سرباز برای تراکتورسازی حاشیه داشت، منفعت چندانی برای این تیم نداشته است.
تراکتورسازی با وجود داشتن این بازیکنان در نیم‌فصل اول و با حضور تونی اولیویرا نتوانست انتظارات را برآورده کند و به نوعی عملکرد همین بازیکنان باعث شد اولیویرا تبریز را ترک کند. با آمدن امیر قلعه‌نویی این امیدواری وجود داشت که تراکتورسازی به شرایط بهتری دست پیدا کند اما ظاهراً حتی قلعه‌نویی هم حریف سربازها نشده و نتایجی که در هفته‌های گذشته برای تراکتورسازی رقم خورده، نشان می‌دهد این فوتبالیست‌ها قبل از اینکه برای تراکتورسازی سرباز باشند، سربار هستند و همواره با ایجاد حاشیه‌های گوناگون باعث شدند تراکتورسازی هیچ گاه روی آرامش نبیند و حالا این تیم در پایان هفته نوزدهم و با شکست برابر پدیده مشهد در تبریز به سمت یک بحران واقعی پیش می‌رود که به طور حتم همین سربازها نقش بسزایی در ایجاد این بحران داشته‌اند.

رباط ملوان هم پاره شد!
ملوان بندرانزلی هم یکی دیگر از تیم‌های نظامی بود که از باطل شدن کارت معافیت سربازی فوتبالیست‌ها، منتفع شد و چندین سرباز راهی این تیم شدند. هر چند سر و صدای حضور این بازیکنان در ملوان کمتر بود اما حضور بازیکنانی مثل آرش افشین، حسین ماهینی، سیدحسین حسینی و... در روزهای بی‌پولی این تیم، می‌توانست یک فرصت مناسب باشد.
انزلی‌چی‌ها هم از این فرصت بهره بردند و هفته‌های اول لیگ نتایج بهتری کسب کردند اما هر چقدر این تیم در لیگ برتر پیش رفت، شرایط بدتر شد. با وجود اینکه بازیکنان سرباز ملوان بی‌سر و صدا به کارشان ادامه می‌دادند، پاره شدن رباط آرش افشین شرایط را عوض کرد و ملوان هم آنطور که باید از این بازیکنان بهره‌ای نگرفت. ملوان هم با وجود داشتن این بازیکنان، با سقوط در جدول رده‌بندی، هر روز بیشتر به بحران نزدیک می‌شود و اوضاع این تیم هم چندان خوب نیست.

فجرسپاسی؛ بالانشین بی‌دفاع!
فجرسپاسی امسال در لیگ برتر حضور ندارد و در لیگ دسته اول بازی می‌کند اما این تیم هم از نعمت باطل شدن کارت‌های معافیت سربازی فوتبالیست‌ها بی‌بهره نماند. هر چند فجرسپاسی با بهره‌گیری از همین سربازها خود را به صدر جدول لیگ دسته اول رساند اما این تیم در هفته‌های اخیر در شرایط بسیار بدی به سر می‌برد، با وجود اینکه فجر در رده دوم جدول قرار دارد، هفته‌های گذشته نتایج خوبی نگرفته و شرایط بحرانی دارد. فجر هفته گذشته در رویارویی با داماش گیلان بازی را به راحتی واگذار کرد و با خطای هندی که سروش سعیدی یکی از سربازان این تیم، در محوطه جریمه انجام داد، از روی نقطه پنالتی گل خورد. فجرسپاسی با وجود داشتن چندین فوتبالیست سرباز، در ترکیب هفته گذشته خود، کمترین سرباز را داشت و انگار این تیم هم تمایلی به استفاده از این سربازان ندارد و این در حالی است که بازیکنان سرباز بسیار خوبی در این تیم
حضور دارند.  اگر تیم‌های خونه به خونه و مس کرمان نتایج بهتری در این هفته کسب می‌کردند و می‌توانستند پیروزی‌شان را حفظ کنند، فجر به رده چهارم جدول سقوط می‌کرد. حالا فجر هم یک تیم بی‌دفاع است که حتی سربازها هم کاری برای آن نمی‌توانند بکنند.
 
انتهای پیام/ راه دانا
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 427236
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *