۰

لزوم طراحی نقشه راه در مسیر کسب مرجعیت علمی

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: تدوین برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و مأموریت گرایی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در راستای این برنامه‌ها نویدبخش حرکت علوم پزشکی کشور به سمت مرجعیت علمی در منطقه و جهان است.
لزوم طراحی نقشه راه در مسیر کسب مرجعیت علمی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، باقر لاریجانی به روند تدوین و اجرایی سازی برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: محورهای مهم این برنامه‌ها، نهادینه‌سازی رویکرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت، گسترش عدالت در آموزش عالی سلامت، تمرکز بر علوم و فناوری‌های نوین، حضور در عرصه‌های آموزشی منطقه‌ای و جهانی و نهادینه‌سازی اخلاق حرفه‌ای است.
وی افزود: در این برنامه‌ها به بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در آموزش عالی سلامت، ارتقای منابع انسانی بخش آموزش عالی سلامت، تمرکززدایی در نظام آموزش عالی سلامت، خلق ثروت دانش‌بنیان در عرصه آموزش عالی سلامت و تولید و بومی‌سازی شواهد معتبر علمی برای ارتقای آموزش عالی سلامت نیز توجه ویژه‌ای شده است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برخی دستاوردهای علمی کشور طی دهه‌های گذشته گفت: این شواهد نشان می‌دهد بسترهای مناسبی برای دستیابی کشور به مرجعیت علمی در منطقه و جهان در برخی حوزه‌ها وجود دارد و لازم است با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کسب مرجعیت علمی در حیطه‌های مختلف دانش نقشه راه روشن و آینده نگارخانه‌ای در مسیر کسب مرجعیت طراحی شود.
لاریجانی به راه‌اندازی تخصص پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: رشته تخصصی پزشک خانواده در 8 دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور از سال جاری با 70 نفر پذیرش دستیار آغازشده است.
وی یکی از ابعاد آموزش پاسخگو در نظام سلامت را تلاش برای تأمین نیازهای کشور به منابع انسانی کارآمد ذکر کرد و افزود: با توجه به کمبود نیرو در برخی رشته‌ها،‌ تربیت نیروهای موردنیاز نظام سلامت به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت در نظر گرفته‌شده است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به پتانسیل‌های بالا در منطقه شمال کشور و همدلی و همراهی که بین روسای دانشگاه‌های منطقه 1 آمایش وجود دارد خاطرنشان کرد : با توجه به بستری که برای تحول در آموزش علوم پزشکی کشور فراهم‌شده انتظار می‌رود، ترجمان بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در همه رشته‌های علوم پزشکی کشور تدوین شود و به‌عنوان نقشه راهی روشن برای این رشته‌ها ملاک عمل قرار گیرد.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 427422
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *