۰

بهره‌گیری از 30 کارگروه برای تنظیم برنامه ششم توسعه در بخش‌های مختلف

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت:‌ در برنامه ششم توسعه آنچه که آرمان‌ها، ایده‌آل‌ها و خطوط مشی مورد نظر چه از اسناد بالادستی و چه از تجارب جهانی و ارزش‌هایی که در کشور داریم نهایت استفاده شده است.
بهره‌گیری از 30 کارگروه برای تنظیم برنامه ششم توسعه در بخش‌های مختلف
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، محمدرضا واعظ مهدوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در همایش تبیین برنامه ششم توسعه اقتصادی که عصر امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: ساختار تنظیم برنامه ششم توسعه به این ترتیب بود که در طی سلسله مراتب برنامه‌ریزی در بالاترین سطح، سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران را داریم.سطح پایین‌تر آن سیاست‌های کلی است که توسط مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف ابلاغ می‌شود و سیاست‌های کلی ناظر به برنامه که به نوعی سطح پایین‌تر را تشکیل می‌دهد چارچوب تنظیم برنامه را مشخص می‌کند.
وی درباره سیاست‌های برنامه ششم توسعه ابراز داشت:در عملیات برنامه‌ریزی از 30 کاگروه برای تنظیم برنامه در حوزه‌های مختلف استفاده شد و حوزه‌ای که ما در خدمت دوستان هستیم یکی از این کاگروه‌ها است.
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور عنوان کرد: در این کارگروه‌ها در وهله اول اعضا و ذینفعان گرد هم آمدند و شرایط حوزه خویش را از باب تبیین وضع موجود مشخص کردند.  همچنین شاخص‌های آماری، اطلاعات و داده‌ها برای این که وضع موجود در آن حیطه مشخص شود معین شد و برای این تبیین، نهایتاً‌ تحلیل صورت گرفته است.
وی ادامه داد: بر اساس این شرایط موجود، آنچه که آمارها و ایده‌آل‌ها و خطوط مشی مورد نظر بوده چه اسناد بالادستی و چه از تجارب جهانی و ارزش‌هایی که در کشور داریم نهایتا  استفاده شده است.
واعظ مهدوی اظهار داشت: مرحله بعد چالش‌ها و عللی است که باعث می‌شود ما به این شرایط دست پیدا کنیم، احصا شده و برنامه به عنوان راهکار غلبه بر این مجموعه تنظیم شده است و در کنار این موضوع یکسری لوایح و ادبیاتی تنظیم شده است که بسیاری از اشخاص تصورشان بر آن بود که این همان برنامه است در حالیکه آن اقدامات مورد نیاز برای تنظیم برنامه بود.
وی تصریح کرد: بنابر این آنچه که به عنوان برنامه دولت در اختیار است این سند برنامه ششم توسعه است که در آن سیاست‌ها، برنامه‌ها، اقدامات، شاخص‌ها، اهداف کمی و فعالیت‌هایی که باید صورت گیرد روشن شده، مورد توافق قرار گرفته است و در واقع این همان نتیجه کار مجموعه کارگروه‌ها بوده و برنامه ششم توسعه است نه آن لایحه‌ای که به مجلس رفته است.
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: خواهش ما این است که در ادامه بحث، دوستان برای نقد و تحلیل و اقدامات روی این چارچوب داخل شوند و برنامه‌ها، اقدامات، اهداف و دستاوردها در آن مشخص شده و مورد توجه قرار گرفته‌اند.
وی گفت:‌دولت نظرش این است که این برنامه اجرا شود، و لایحه احکام مورد نیاز برنامه، از جمله ملزومات اجرایی شدن این اقدامات است.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۵
کد مطلب: 427523
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *