۰

شهروندان مصرف بهینه آب در ماه پایانی سال را مد نظر قرار دهند

مدیر امور آبفای شهرستان قدس گفت: با وجود بهره‌برداری از 6 حلقه چاه، و ورود 4 چاه در ماه پایانی سال 94 بهتر است مردم با مصرف بهینه موجبات مصرف کمتر از آب های زیرزمینی را فراهم کنند.
شهروندان مصرف بهینه آب در ماه پایانی سال را مد نظر قرار دهند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از  قدس خبر ، بهزاد رضوانی گفت: کشور ایران در منطقه آب و هوایی خشک و نیمه‌خشک کره زمین واقع شده است و نیاز است به این موضوع و موارد مرتبط با آن توجه ویژه ای از سوی آحاد جامعه صورت پذیرد.
وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: میزان بارش‌ها و نزولات جوی در این محدوده پایین و حدود 250 میلی‌متر بوده که سهم شهرستان قدس از این رقم حدود 59 میلی‌متر است، بنابراین تناسبی بین میزان بارش با میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی وجود ندارد و این موضوع باعث میشود که مقداری به سفره های زیر زمینی فشار وارد شود که با بهینه مصرف کردن میتوان این فشار را به حداقل رساند.
مدیر امور آبفای شهرستان قدس افزود: در شهرستان قدس از 40 حلقه چاه آب میزان چشم‌گیری آب در روز از سفره‌های زیرزمینی برداشت می‌شود که این مسئله چالش بزرگی را در آینده به وجود خواهد آورد و اگر در خصوص مصرف شهروندان صرفه جویی کرده و برنامه ویژه ای را در این خصوص تدوین و انجام دهند موجب میشود که در ادامه با چالشی روبرو نبوده و بتوانیم با بهره گیری مطلوب از سفره های زیرزمینی این نعمت الهی را به درستی استفاده کنیم.
رضوانی  با اشاره به نزدیک شدن به‌روزهای پایانی سال گفت: اکنون‌ که در آستانه سال نو قرار داریم و موردی که در این روزها بسیاری از شهروندان بهآن مبادرت میورزند همان خانه تکانی و اماده شدن برای سال جدید است که موجب میشود که میزان آب مصرفی بالا برود که امید است با مصرف بهینه و فشار کمتر به آب آشامیدنی توسط مردم بتوانیم بهبهود خوبی در خصوص بحث برداشت آب در قبل از سال نو داشته باشیم.
مدیر امور آبفای شهرستان قدس در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: : امور آبفای این شهرستان در طی امسال اقدام به حفر، تجهیز و راه‌اندازی 6 حلقه چاه آب کرده است که 4 حلقه آن در همین ماه وارد مدار بهره‌برداری می‌شود، اما این امر چاره کمبود آب در شهرستان قدس نیست و شهروندان باید آب را بهینه مصرف کنند تا در کنار مواردی که ان اداره ان را پیگیری میکند بتوانیم بهترین وضعیت را در خصوص آب ها زیر زمینی شاهد باشیم.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب: 427918
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *