۰
گزارش تفتان ما از وقتی چراغ هاي برق روز را روشن‌تر می‌کند؛

تیرهای چراغ برق خاش روز را روشن تر از شب می‌کند!/ هزينه روشن بودن چراغ ها در "روز" از جيب شهروندان پرداخت مي شود + تصاوير

با وجود اینکه هرروز شاهد هستیم پیام‌هایی به سفارش وزارت نیرو در رسانه‌های ملی، پخش می‌شود که چراغ‌های اضافی را خاموش‌کنید و شهروندان را تشویق می‌کنند در مصرف بهینه برق صرفه‌جویی کنید اما متأسفانه در خیابان‌ها و معابر شهر خاش می‌بینیم که در طول روز چراغ‌های زیادی بی‌جهت روشن است كه اين مسئله سبب تعجب شهروندان شده است.
تیرهای چراغ برق خاش روز را روشن تر از شب می‌کند!/ هزينه روشن بودن چراغ ها در "روز" از جيب شهروندان پرداخت مي شود + تصاوير
به گزارش  تفتان ما ، روشن بودن لامپ ها در برخی معابر خاش طی ساعات روز از این امر حکایت دارد که مسئولان اداره برق خاش در مبحث روشن و خاموش کردن لامپ ها کوتاهی دارند.
 
با توجه به اینکه برای خانواده ها هزینه های سرسام آور مصرفی برق در فیش های صادره از سوی این اداره قیمت ها نجومی محاسبه می شود به احتمال فراوان هزینه مصرف های نابجای برق در معابر خاش طی ساعات روز از جیب مردم برداشت می شود.
 
در چند سال اخیر پولهای هنگفتی از هزینه بیت المال از شهرداری خاش بابت مصرف برق دریافت شده و به ادعای اعضای سابق شورای شهر و شهرداری خاش اداره برق هزینه های ناعادلانه ای را از این ارگان مردمی دریافت کرده است.
 
در حالی که شب‌‌ها اغلب معابر شهر خاش در تاریکی به‌سر می‌برد، روشن بودن تیرهای چراغ برق در روزِ روشن باعث تعجب شهروندان خاشي شده است.
 

 
علي اي حال تامین روشنایی بسیاری از معابر شهر وظیفه اداره برق است اما این اداره با شانه خالی کردن از بار مسئولیت و انداختن توپ در زمین شهرداری و سایر ارگان‌ها و نهادها مردم را از رسیدن به حق شان محروم ساخته است.
 
برخورداری از نعمت برق و روشنایی معابر حق شهروندان خاش است که برای استفاده از آن هزینه می دهند ولی در ساعات شبانه روز از نعمت روشنایی محرومند.
 
با وجود اینکه هر روز شاهد هستیم پیام هایی به سفارش وزارت نیرو در رسانه های ملی، پخش می شود که چراغ های اضافی را خاموش کنید و شهروندان را تشویق می کنند در مصرف بهینه برق صرفه جویی کنید اما متاسفانه در خیابان ها و معابر شهر خاش می بینیم که درطول روز چراغ های زیادی بی جهت روشن هستند.
 

 
در واقع کوچه ها و خیابان های خاموش در محلات مختلف شهر خاش حاکی از این موضوع است که اداره برق نسبت به رعایت حقوق شهروندان بی تفاوت است.
 
معابر تاریک محل وقوع بسیاری از جرائم و ناامنی ها بوده و زمینه شکل گیری انواع بزهکاری، قتل و غارت و سرقت و راه بندانی و انواع جرائم خطرناک را فراهم می کند و این موضوع را بارها مقامات قضایی و امنیتی متذکر شده اند.
 
شب‌ها اگر در شهر خاش چرخی بزنید، متوجه بی‌توجهی مسئولان مربوطه به اوضاع و احوال برق‌رسانی و روشنایی معابر شهری می‌شوید و خاموشی چراغ‌ها در هنگام شب، چهره شهر را از لحاظ زیبایی و به دنبال آن امنیّت را مخدوش می‌کند.
 

 
مسئولان اداره برق خاش در چندین گزارش از تلاش و هزینه کردن در مبحث روشنائی معابر سخن گفته اند اما در عمل می بینیم که طی شبها معابر در خاش تاریک هستند و ظلمت و سیاهی شب امنیت و آرامش را از شهروندان سلب کرده است.
 
داشتن برق، آبادانی یک کشور را به همراه می آورد و حال این سوال مطرح می شود چرا باید این انرژی مهم و گرانبها به این صورت در شهر خاش هدر رود و در طول روز چراغ های هرکوی و برزنی روشن بماند.
 

 
علي اي حال روشن ماندن چراغ های معابر در طول روز چیزی است که بارها و به کرّات در سطح شهر خاش و کوچه های این شهر دیده شده و این در حالی است که در این مواقع دلیل روشن ماندن چراغ ها نه مه آلود بودن هوا بوده و نه تاریکی، اما این پرسش را در ذهن رهگذران ایجاد می کند که چرا مسوولانی که دم از صرفه جویی برق برای شهروندان می زنند خود چرا رعایت این مساله را نمی کنند؟ متولیانی که خود باید در زمینه رعایت و صرفه جویی در مصرف برق پیشقدم و الگو برای سایرین باشند.
 
* هزينه روشن بودن چراغ ها و معابر شهري در روز از جيب شهروندان پرداخت مي شود
گل محمد شهنوازی از ساکنان خیابان مکی واقع در پشت ارشاد اسلامي شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما گفت: تاریکی، عدم روشن شدن لامپ ها در شب و سیاهی شب ها در این محله زمینه را برای انجام کارهای خلاف و تهدید شدن جان مردم و از بین بردن امنیت و آرامش مردم فراهم می کند.
 

 
وی با بيان اينكه هزينه روشن بودن چراغ ها و معابر شهري در روز از جيب شهروندان پرداخت مي شود، تصريح کرد: سالهاست کوچه های مکی یک و سه و بسیاری از معابر محله ولی آباد و سه راهی در محله قلندرزهی خاش از نعمت روشنایی محروم هستند و هیچ فردی نیز پیگیر نیست و مسئولان اداره برق نیز در این موضوع سکوت کرده و بی تفاوت از مسئله عبور کرده اند.
 
* اداره برق اين شهرستان هیچ توجهی به روشنایی معابر ندارند
رضا ریگی ديگر از شهروندان ساکن در خیابان انقلاب خاش، نيز در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با گلايه بسيار شديد از عملکرد اداره برق، اظهار كرد: اداره برق اين شهرستان هیچ توجهی به روشنایی معابر ندارند و شب هنگام نمی توانیم در محلی آرام و امن تردد کنیم.
 

 
* شب ها تاریک است و هم سگهای ولگرد آرامش را از خانواده ها گرفته اند
محمدناصر عيدوزهي از ساکنان محله براهویی خاش نيز به خبرنگار تفتان ما گفت: شب ها طوری نیست که زنان و کودکان و بزرگ و کوچک ما از یک منزل تا منزل دیگر بروند زیرا هم شب ها تاریک است و هم سگ‌های ولگرد آرامش را از خانواده ها گرفته اند.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 442039
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *