۰

مولاوردی: در واقع از مکان و نام این روستا هم اطلاع نداشته و فقط شنیده ام!

شهیندخت مولاوردی، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده طی اظهارات هفته گذشته خود اعلام کرد تمامی مردان روستایی -که نام آن ذکر نشد- در سیستان‌وبلوچستان، به جرم قاچاق مواد مخدر اعدام شده‌اند و اکنون همسران و فرزندان اعدام‌شدگان «قاچاقچی بالقوه» هستند که این سخنان وی باعث سوءاستفاده رسانه های غربی شد.
مولاوردی: در واقع از مکان و نام این روستا هم اطلاع نداشته و فقط شنیده ام!
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، شهیندخت مولاوردی، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده طی اظهارات هفته گذشته خود در مصاحبه با خبرگزاری مهر، اعلام کرد تمامی مردان روستایی -که نام آن ذکر نشد- در سیستان‌وبلوچستان، به جرم قاچاق مواد مخدر اعدام شده‌اند و اکنون همسران و فرزندان اعدام‌شدگان «قاچاقچی بالقوه» هستند و نیازمند رسیدگی مسئولین اجرایی.
وی گفته بود:  در برنامه پنجم توسعه موضوع حمایت از خانواده معدومین به کل حذف شده بود که ما این را دوباره در برنامه ششم گنجانده ایم.
اظهارات مولاوردی، حاوی برخی اشارات و نکات است که انعکاس گسترده‌تر آن در رسانه‌های بیگانه فارسی و انگلیسی‌زبان همچون بی‌بی‌سی فارسی، رادیو فردا، دویچه‌وله و گاردین را به‌همراه داشته است و به سرعت به تیتر یک رسانه های ضد انقلاب تبدیل شد و این رسانه  های معاند صهیونیستی وآمریکایی با تیتر مشترک “اعدام تمام مردان یک روستا در سیستان و بلوچستان” از سخنان معاون رئیس جمهور استقبال کردند.
دویچه‌وله با اشاره مکرر به اشارات مولاوردی در زمینه مقایسه برنامه پنجم و ششم توسعه و پرداختن به خانواده معدومین و مجرمین در برنامه ششم، به پررنگ‌کردن موضوع اعدام‌ها در ایران پرداخته و صفحه فارسی یورونیوز با تأکید بر همین اشارات، «فقر گسترده و عقب‌ماندگی تاریخی و نهادی» بخش‌های مربوطه در ایران را موضوع مقاله خبری خود قرار داده است.
رادیو فردا با ارایه نقل قول‌هایی از مولاوردی، ضمن تکرار تأکیدات دیگر رسانه‌های غربی، به آمار بی‌سوادی در استان مربوطه اشاره کرده و از درخواست‌های سازمان‌های بین‌المللی چون «عفو بین‌الملل» نسبت به پایان‌دادن دولت جمهوری اسلامی ایران به اعدام‌های قاچاقچیان مواد مخدر یاد کرده است.
و نهایتاً، گاردین با اشاره به این‌که مولاوردی نام روستای مورد اشاره را فاش نکرده و روشن ننموده است که اعدام‌های مذکور «یک‌باره صورت گرفته‌اند یا تدریجاً»، از او نقل می‌کند که دولت یازدهم بند مربوط به حمایت از خانواده معدومین که در دولت قبلی از برنامه توسعه حذف شده بود را به برنامه ششم توسعه برگردانده است.
گاردین با اشاره به این‌که ایران بعد از چین رتبه دوم اجرای مجازات اعدام را حائز است، اعلام کرد نیمی از اعدام‌های صورت‌گرفته در ۲۰۱۴ در ایران مربوط به قاچاق مواد مخدر بوده است. همچنین، گفته‌هایی از یک سازمان حقوق بشری مبنی بر این‌که اعدام‌های گسترده در تنها یک روستا، نشان‌دهنده وضعیت کلی اعدام‌ها در ایران است که «عمدتاً مربوط به جرائم زیر سن قانونی، شکنجه، و بدون دادگاه و یا دادگاه‌های غیرمنصفانه» می‌شود را در گزارش خود ارایه کرده است.
139212081117019682222794-272x194 
رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده : اظهارات اخیر معاونت امور زنان پی ریزی مرحله بعدی تحریم های جدید حقوق بشری است
کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اظهارات معاونت امور زنان پی ریزی مرحله بعدی تحریم ها است و چرا باید با گرا دادن به دشمنان کشور را به خطر بیاندازند و تحریم های حقوق بشری برای کشور اتخاذ شود و مهم تر از همه ایشان خود سمت اجرایی دارند و باید این مسئله را به جای رسانه ای کردن، حل می کردند.
وی افزود: باید برای اظهارات خود اسناد و مدارکی ارائه کنند زیرا علاوه بر اینکه این سخنان اتهام زنی به نظام است، خود ایشان که به عنوان مسئول معاونت امور زنان ریاست جمهوری و بررسی این موارد به عهده خودشان است چرا این مسائل را در سخنرانی های خود علنی کرده تا در مطبوعات انتشار پیدا کرده و ورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد.
اصلان-272x194 
رییس بسیج جامعه زنان کشور: معاونت امور زنان باید پاسخگوی هجمه ی ایجاد شده علیه نظام باشد
مینو اصلانی رییس بسیج جامعه زنان کشور اظهار داشت: معاونت امور زنان در بحث زنان موضوعاتی را مطرح می کند که گراهایی به دشمن داده می شود و قوه قضاییه باید براساس قانون برخورد و مراقبت کند و معاونت امور زنان و مسئولان دولتی باید پاسخگوی هجمه هایی که علیه نظام ایجاد میکنند، باشند.
رییس بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: چرا معاونت امور زنان با طرح این موضوع به دست معاندین نظام گزک می دهد و پاس گل دولتی ها به کشورهای تحریم کننده ماست و بهانه ای برای تحریم های حقوق بشری که البته از ابتدای انقلاب اسلامی جریان فمنیسم همیشه همین کار را کرده است.
IMG_9548_resize-272x194
عضو فراکسیون زنان مجلس: معاونت امور زنان برای اظهارات اخیر خود مستندات و مدارک ارائه دهد
لاله افتخاری عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اظهارت اخیر معاونت امور زنان رییس جمهور مبنی بر اعدام تمامی مردان قاچاقچی یک روستا در سیستان و بلوچستان و بی سرپرست ماندن زنانشان که مورد توجه سایت بی بی سی نیز قرار گرفت و نوعی گرادادن به کشورهای تحریم کننده بود، بیان کرد:  خانم مولاوردی نیاز نیست که در پی مشکلات و مسائل کوچک باشند.
وی افزود: معاونت امور زنان ریاست جمهوری مستندات خود را برای اظهاراتشان ارائه دهد و اسم آن روستا را بگویند تا بررسی های لازم صورت گیرد و قاچاقچیان ما در حدی نیستند که به اندازه یک روستا باشند و تمامشان اعدام شوند.
افتخاری ادامه داد: معاونت امور زنان نسبت به مسائل بررسی بیشنری داشته باشد و بعد آن را عنوان کند و در آخر اینکه بهتر است معاونت امور زنان به مسائل واقعی و عمده در کشور بپردازد.
valimorad220-1-272x194 
مدیر شورای همکاری های زنان: عملکرد معاونت امور زنان ، دادن اطلاعات به جریان معاند و مخالف است
فرشته ولی مراد مدیر شورای همکاری های زنان عنوان کرد: اظهارات اخیر معاونت امور زنان مستمسک به کشورهای معاند و مخالف جمهوری اسلامی ایران می دهد که وقتی بخواهند ایران را به ضعف بکشانند با دست پر این کار را انجام دهند. عملکرد معاونت، فعالیت ها با اهداف سیاسی، موضع گیری ها، صحبت ها و دادن اطلاعات که به کار جریان معاند و مخالف می آید به صورت هماهنگ انجام می شود.
شهیندخت مولاوردی در گفتگو با عصرهامون با بیان اینکه اصلا بحث دفاع مطرح نبوده است اظهار کرد: تنها یک موضوع دوستانه با یک رسانه مطرح شد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص اینکه مطلب شما باعث جریحه دار شدن روحیه مردم سیستان وبلوچستان شده و دفاع از کسانی که دستشان به خون مردم و شهدایی که در برقراری امینت آلوده است موج بدی را در سیستان و بلوچستان  به راه انداخته است گفت: اصلا بحث دفاع  نبوده است من فقط این موضوع را شنیده بودم و دوستانه به آن رسانه گفتم.
وی در این گفتگو در واقع از مکان و نام این روستا هم اطلاع نداشت و از آن بعنوان یک شنیده یاد می کند.
وی در پایان گفت: موضوع در حال بررسی است و در این خصوص مطلبی در روزهای آینده رسانه ای خواهد شد.
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در جهت اعتلابخشیدن به فعالیت‌های این معاونت در راستای بهبود شرایط زنان و شرایط خانواده ایرانی، نیازی به بیان سخنان چالش‌برانگیز در اعلام فاصله از دولت‌های قبلی که تنها مورد مصرف آن، جنگ رسانه‌ای علیه ایران است، نداشته و می‌تواند از طریق راه‌کارهای موجود اقدام به هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی کرده و اطلاع‌رسانی رسانه‌ای خود را متناسب با مخاطبین داخلی تنظیم کند.   انتهای پیام/ راه دانا
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 428029
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *