۰

دولت مطالبات حوزه سلامت را بپردازد/رایگان شدن جراحی ترمیمی سوختگی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رایگان شدن جراحی ترمیمی سوختگی را خدمت دیگری در حوزه سلامت دانست و از دولت خواست مطالبات حوزه سلامت را پرداخت کند.
دولت مطالبات حوزه سلامت را بپردازد/رایگان شدن جراحی ترمیمی سوختگی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، محمدحسین قربانی با مثبت ارزیابی کردن رایگان شدن جراحی ترمیمی سوختگی در کشور، افزود: تلاش برای کاهش هزینه‌های درمان و پرداخت از جیب مردم موضوعی بود که هم در سند تحول سلامت برآن تاکید شده و هم وزیر بهداشت وعده اجرایی شدن آن را داده بود که در همین راستا رایگان شدن جراحی ترمیمی سوختگی در کشور بر این مبنا شکل گرفت.
وی ادامه داد: رایگان شدن جراحی ترمیمی سوختگی خدمت دیگری در حوزه سلامت است که روز گذشته عملیاتی شدن آن مورد توجه قرار گرفت؛ علی رغم اینکه جراحی ترمیمی کار بسیار سختی است و دریافت کنندگان خدمات نیز از عمدتا از قشر محروم جامعه هستند لذا پرداخت هزینه‌های این عمل‌ها برای آنها سخت و کمرشکن بود.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه امروزه تخت‌های سوختگی در کشور بسیار محدود است، تصریح کرد: باید بتوان در سراسر کشور یا در هر استان مرکز سوختگی جامعی تاسیس کرد تا به ارایه خدمات بپردازد که متاسفانه هنوز نتوانسته ایم به این اهداف دست پیدا کنیم این درحالی است که اگر حادثه‌ سوختگی برای افراد در برخی نقاط کشور رخ دهد به دلیل کمبود این مراکز ناچار به انتقال بیمار به بیمارستان های بزرگتر در شهرهای بزرگ هستیم.
وی یادآور شد: بدون شک رایگان شدن جراحی ترمیمی سوختگی نیاز به اعتبارات زیادی دارد و به تبع آن برای دولت نیز دارای هزینه‌های زیادی است چراکه درمان بیماران سوختگی درکشور اعتبارات زیادی را می‌طلبد زیرا برای جراحی‌های آن هزینه های زیادی نیاز است.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه باید دولت را مجاب کرد تا مطالبات حوزه سلامت را پرداخت کند، گفت: در این صورت به راحتی می توان از کنار یک درصد از ارزش افزوده و 10 درصد از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها، اعتبارات رایگان شدن جراحی ترمیمی سوختگی را تامین کرد.
محمد جواد فاطمی رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته در دومین همایش حمایت از بیماران سوخته گفت: انجمن حمایت از بیماران سوخته با کمک مرکز تخصصی جراحی پلاستیک ترمیمی ایران که در بیمارستان حضرت فاطمه واقع است تمام بیماران سوخته را که نیاز به عمل جراحی ترمیمی دارند با هزینه دولتی و به صورت رایگان مورد عمل جراحی قرار می‌دهند.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 428099
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *