۰

مجمع خیرین انتقال خون در استان‌ها تشکیل می‌شوند/ واحدهای سیار اهدای خون ضد زلزله است

رئیس مجمع خیرین انتقال خون از تشکیل شاخه‌های مجمع خیرین انتقال خون در استان‌های کشور خبر داد و گفت: به زودی نخستین همایش سراسری مجمع برگزار خواهد شد.
مجمع خیرین انتقال خون در استان‌ها تشکیل می‌شوند/ واحدهای سیار اهدای خون ضد زلزله است
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، حسین هدایتی در حاشیه مراسم آغاز ساخت 5 مرکز بزرگ اهدای خون اظهار داشت: کشور ما کشوری جوان بوده و متاسفانه حوادث به دلیل بحث‌های زیست‌محیطی آلودگی‌ها و بیماری‌ها رو به افزایش است.بنابراین نیاز به خون به عنوان مایه اصلی حیات آدمی رو به بیشتر شدن است.
وی افزود: باید مسئولان امر و مردم در این امر خیر مشارکت داشته و ایثارگرانه بستر را فراهم کنند تا خون به بیماران و مصدومان نیازمند برسد.
رئیس مجمع خیرین انتقال خون گفت: قرار است بعد از کلنگ‌زنی و آغاز ساخت 5 مرکز بزرگ اهدای خون در تهران همایشی برگزار شود و از دوستان سراسر کشور دعوت به عمل آید. این همایش در واقع اولین همایش مجمع خیرین انتقال خون محسوب شده و قصد داریم شعبه‌های دیگر از این مرکز خیریه را در استان‌های نیازمند و یا پرجمعیت تشکیل دهیم که فکر می‌کنم در خرداد یا اردیبهشت ماه این اقدام صورت گیرد.
هدایتی اضافه کرد: فرهنگسازی در امور انجام خیر امری حائز اهمیت است و باید همیشه ذخیره کافی از خون داشته باشیم تا هیچ بیماری در اثر نبود خون دچار مشکل نشود. حتی آنقدر خون موجود باشد که در آینده بتوانیم با تاسیس و راه‌اندازی پالایشگاه داروهای بیماری‌های خاص را تامین کنیم.
وی در پایان با اشاره به راه‌اندازی 8 واحد سیار اهدای خون در سطح تهران خاطرنشان کرد: ضد زلزله بودن این پایگاه‌ در نظر گرفته شده تمام تمهیدات مورد نیاز پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 428188
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *