۰

داورزنی: هیچ نامه ای مبنی بر تعویق انتخابات تیراندازی دریافت نکردیم/ اعضای هیات مدیره استقلال تائید شده‌اند

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق اساسنامه و بر اساس آنچه در IOC مطرح شد بالاترین مرجع، فدراسیون ملی است.
داورزنی: هیچ نامه ای مبنی بر تعویق انتخابات تیراندازی دریافت نکردیم/ اعضای هیات مدیره استقلال تائید شده‌اند
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما،محمدرضا داورزنی در حاشیه مجمع انتخاباتی تیراندازی در جمع خبرنگاران درباره عدم ابلاغ حکم دیوان اظهار داشت: طبق اساسنامه و بر اساس آنچه در IOC مطرح شد بالاترین مرجع، فدراسیون ملی است. ما شاهد دموکراسی در مجامع هستیم و این سومین مجمع انتخاباتی است که برگزار شد. به عنوان متولی به رای مجمع احترام می گذاریم.
داورزنی درباره نامه دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم برگزاری انتخابات فدراسیون تیراندازی گفت: در این خصوص مجمع تصمیم‌گیرنده بود. طبق اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی و براساس آنچه در فدراسیون‌های بین‌المللی و IOC مطرح است بالاترین مرجع تصمیم‌گیری مجمع فدراسیون‌های ملی آن کشور است که روح دموکراتیک در آن وجود دارد. احترام ما احترام به برگزاری مجمع است، وظیفه ما نیز به عنوان وزارت ورزش برگزاری مجامع است اما نقش اصلی و کلیدی را خود مجامع فدراسیون‌ها دارند و ما صرفاً به عنوان متولی کار را انجام می‌دهیم. طبق اساسنامه جدید که ابلاغ خواهد شد این کار را خود مجامع دنبال خواهند کرد.
وی ادامه داد: بحث‌هایی مطرح بود که براساس آیین‌نامه جدید انتخابات ۳ رشته را برگزار کردیم، تا پایان سال هم انتخابات و مجامع ۱۵-۱۶ رشته ورزشی برگزار خواهد شد. مهم احترام به رأی مجمع است و هرکسی که بتواند آرای مجمع را داشته باشد، مورد حمایت وزارت ورزش خواهد بود. در امور داخلی فدراسیون‌ها دخالتی نداریم و تنها در سیاست‌های کلی و نظارت انجام وظیفه خواهیم کرد و تصمیم‌گیری با اعضای مجمع است.
معاون وزیر تصریح کرد: فدراسیون تیراندازی هم با توجه به مدال‌هایی که در مسابقات دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تلاش وزارتخانه این بود که زودتر تکلیف این فدراسیون مشخص شود، براساس اصرار دیوان عدالت، تصمیمی در سال گذشته گرفته شد و حتی در اجرای آن حکم که در آن مقطع به وزارت ورزش ابلاغ شده بود، دست نگه داشتیم که چندین بار توسط شعبه اجرای احکام مورد سئوال قرار گرفتیم و نهایتاً اجرا کردیم و سرپرست تعیین کردیم تا زمان برگزاری مجمع قانونی. طبق قانون هم مجمع را برگزار کردیم و رئیس تعیین شد.
داورزنی درباره رأی دیوان عدالت مبنی بر بازگشت هاشمی گفت: تا امروز از هیچ مرجع رسمی به وزارت ورزش رأیی ابلاغ نشده است و اگر در آینده هم رأیی ابلاغ شود، مجمع فدراسیون تصمیم‌گیرنده خواهد بود. هاشمی از زحمت‌کشان ورزش کشور بوده اما آنچه اتفاق افتاد اجرای قانون بود و آنچه در آینده نیز اتفاق خواهد افتاد اجرای قانون خواهد بود. موظف هستیم وظیفه خودمان را درست انجام دهیم. وظیفه ما برگزاری انتخابات و مجامع است. روح حاکم بر مجامع این است که دولت دخالتی در عزل و نصب‌ها نداشته باشد که در اساسنامه جدید هم دیده شده تا ضمن رعایت قوانین و مقررات داخلی، اصول حاکم بر منشور المپیک و استقلال فدراسیون‌ها نیز دیده شود.
وی افزود: در همین مجامع اخیر، وزارت ورزش به آرای اعضای مجمع احترام گذاشت، حتی اگر هاشمی هم امروز کاندید بود می‌توانست حضور داشته باشد و رای مجمع را بگیرد. هر فردی که منع قانونی نداشته باشد، می‌تواند کاندید شود. امروز هم هاشمی می‌توانست در انتخابات شرکت کند. در آینده هم هر تصمیمی که درباره فدراسیون تیراندازی گرفته شود با مجمع خواهد بود و وزارت ورزش هیچ دخالتی نخواهد داشت.
داورزنی درباره غیبت نماینده سازمان بازرسی و کمیته ملی المپیک گفت: قرار بود حضور داشته باشند و از خودشان سئوال کنید. 
وی ادامه داد: دو حکم در گذشته درباره شکایت یک نفر از فدراسیون تیراندازی صادر شده است، اینکه درست بوده یا غلط با ما نیست. حکم دادند انتخابات را ابطال کنید که مجمع این کار را کرد و اگر حکم دیگری دوباره صادر شود، تصمیم‌گیری با مجمع است.
معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود وزارتخانه از یکی از روسای فدراسیون خواسته است تا استعفا دهد، گفت: به عنوان مسئول این حوزه تا به حال از هیچ رئیس فدراسیونی درخواست استعفا نکرده‌ایم.
داورزنی درباره احتمال تعلیق فدراسیون تیراندازی در صورت شکایت هاشمی گفت: هاشمی هر اقدامی که مناسب است برای پیگیری می‌تواند انجام دهد اما در نهایت همه چیز به مجمع فوق‌العاده ارجاع می‌شود. در اساسنامه جدید که تهیه شده سعی کردیم دخالت دولت را حذف کنیم و دولت از سیاست‌گذاری کلان کار خودش را دنبال کند.
وی درباره حضور بازنشسته‌ها در هیأت مدیره استقلال گفت: زمانی که قرار بود اعضای معرفی شوند، وزیر ورزش همین دغدغه را داشت و دستور بررسی را صادر کرد تا افرادی که نمی‌توانند به دلیل منع قانونی عضو هیأت مدیره باشند شرایطشان مورد بررسی قرار گرفت که همه مورد تائید قرار گرفتند. همین مسیر نیز برای معرفی هیأت مدیره پرسپولیس طی خواهد شد. در سایر فدراسیون‌ها هم تعدادی بازنشسته حضور داشتند که با آنها قطع همکاری شد، افرادی هم که مجوز داشتند یا ایثارگر بودند با یک سوم حقوق فرد معمولی همکاری می‌کنند، وزارت ورزش موظف و مکلف به رعایت قانون است.
داورزنی در پایان پاسخ به این سئوال که بالاخره اعضای هیات مدیره پرسپولیس چه زمانی معرفی می شوند؟ گفت: قرار بود طی دیروز و امروز معرفی شوند که این اتفاق در یکی دو روز آینده رخ خواهد داد و اعضای هیات مدیره پرسپولیس رسما معرفی خواهند شد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 440055
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *