۰

شهردار بجنورد استعفا داد/ براتیان: حاضرم با اعضای شورا مناظره کنم

پس از چند ماه کش و قوس میان اعضای شورای شهر و شهردار بجنورد، روح الله براتیان تصمیم بر استعفا از این مسند داد.
شهردار بجنورد استعفا داد/ براتیان: حاضرم با اعضای شورا مناظره کنم
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از اترک نیوز روح الله براتیان، شهردار بجنورد  اعلام کرد: ساعت 12 ظهر امروز استعفانامه خود را تقدیم استانداری کردم.
وی در خصوص دلایل این اقدام گفت: اعضای شورای شهر از چندین ماه گذشته مخالفت خود را با حضور من اعلام کردند اما چون رای اکثریت را نداشتند تصمیم به قفل کردن اقدامات و برنامه های بنده گرفتند.
به گفته براتیان اعضای شورای شهر هیچ مدرکی برای بی کفایتی و یا عدم انجام وظایف از سوی من نداشتند و در مقابل تمام اقدامات خود را با دلیل، مدرک و سند در اختیار اعضای شورا قرار دادم.
وی تاکید کرد: اعضای شورای شهر کار را به جایی رساندند که تمام پروژه های شهرداری قفل شد، بنده نیز در این شرایط احساس کردم کسی که در این میان متضرر می شود مردم هستند که اعضای شورا به عنوان منتخبان این مردم هیچ ارزشی برای حقوق مردم قائل نیستند بنابراین تصمیم گرفتم به نفع مردم کنار بروم تا این گره کور باز شود.
شهردار بجنورد بیان داشت: 50 تا 60 جلسه برای حل این مشکلات با حضور مسئولان استانی برای قانع کردن اعضای شورا برگزار کردم اما زمانی که افرادی تصمیم به قانع نشدن گرفته باشند نمی توان کاری انجام داد.
براتیان اضافه کرد: حاضر به برگزاری جلسه مناظره در یکی از مساجد شهر با اعضای شورا هستم تا مدارکم را ارائه کنم و مردم خود به قضاوت ماجرا بنشینند.
وی تصریح کرد: از زمانی که مسئولیت شهرداری را برعهده گرفته ام حتی یک روز نیز حقوق پرسنل شهرداری عقب نیفتاده و در بحث پروژه های عمرانی و مبلمان شهری نیز مردم خود شاهد ماجرا هستند.
به گزارش اترک نیوز، روح‌الله براتیان 12 آبان دو سال قبل با رای تمام اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد به‌عنوان شهردار انتخاب شد و اعضای شورا در ابتدا بر ثبات مدیریتی 4 ساله وی تاکید داشتند.
اما پس از چندی اختلاف میان اعضای شورای شهر بجنورد و شهردار آغاز شد، این اختلافات با ورود محمد حسن شادمهر عضو علی البدل شورا به مجموعه شورا به رسانه ها کشیده شد.
پس از این ماجرا رسانه ها در جلسات شورای شهر و شهرداری بجنورد نارضایتی دو طرف از عملکرد یکدیگر را شاهد بودند به طوری که اعضای شورای شهر به دو گروه 8 نفره مخالف شهردار و گروه 5 نفره موافق شهردار در بین عموم مردم و رسانه ها شناخته شدند.
این کشمکش ها همچنان ادامه داشت تا اینکه طرح سئوال از شهردار توسط همین عضو تازه نفس شورای شهر بجنورد در 6 آبان ماه سال جاری مطرح شد و جلسه سئوال از شهردار با تمام حواشی که داشت در 18 آبان ماه برگزار شد که اعضای شورای شهر از پاسخ های شهردار قانع نشدند اما با توجه به اینکه تعداد اعضا به حدنصاب قانونی برای استیضاح شهردار نرسیده بود، شهردار بجنورد به کار خود ادامه داد.
پس از این ماجرا گروه موسوم به 8 نفر یکی از اعضای گروه 5(حسین نقیب) را با خود همراه کردند و مسئله استیضاح و یا استغفا شهردار را به میان کشیدند.
تا اینکه شب گذشته این ماجراها به مرحله پایانی خود رسید و اعضای شورای شهر بجنورد در جلسه رسمی شورا، شب گذشته در زمینه تعیین تکلیف شهردار بجنورد مقرر کردند ساعت 12 ظهر امروز جلسه نهایی برای تعیین تکلیف ماندن یا رفتن وی برگزار شود.
به گفته کشمیری، عضو شورای شهر بجنورد، اعضای شورا روز گذشته از شهردار دعوت کرد تا برای تصمیم گیری درباره این موضوع در جلسه حضور یابد که وی حضور نیافت، با این وجود، امروز نیز از وی دعوت شده است تا ساعت 12 در جلسه حضور داشته باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه شورای شهر بجنورد به وی اختیار انتخاب استعفا یا استیضاح را داده است، عنوان کرد: امروز وی می تواند با حضور در جلسه شورای شهر تصمیم خود را مبنی بر استعفا یا پذیرش استیضاح اعلام کند.
وی در ادامه با تاکید بر این نکته که ادامه مدیریت وی در این سمت دیگر امکانپذیر نیست، تصریح کرد: با توجه به تخلفاتی که وی انجام داده است، اعضای شورای شهر بجنورد نمی خواهند شریک وی در این جرایم باشند.
به گزارش اترک نیوز، بنا بر اطلاعات دریافتی ظهر امروز شهردار بجنورد استعفا خود را اعلام کرده و موضوع در جلسه غیر علنی شورای شهر بجنورد در حال بررسی است.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 428577
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *