۰

تهیه شناسنامه قرآنی کشور در سال آینده/ فعالیت 5 هزار موسسه قرآنی در کشور

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد از تهیه شناسنامه قرآنی کشور در سال آینده خبر داد و گفت: هم‌اکنون اطلاعات مورد نیاز برای تهیه این بانک اطلاعاتی از استان‌های کشور در حال جمع‌آوری است.
تهیه شناسنامه قرآنی کشور در سال آینده/ فعالیت 5 هزار موسسه قرآنی در کشور
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از مشهدسر، حجت‌الاسلام محمدرضا حشتمی در حاشیه آیین اختتامیه همایش ملی میراث قرآنی تبرستان که به میزبانی دانشگاه مازندران با محوریت تقدیر از آیت‌الله جوادی آملی و حجت‌الاسلام محمدباقر حجتی از مفاخر قرآن‌پژوهی کشور برگزار شد طی گفت‌وگویی اظهار کرد: تقدیر از بزرگان و علما صرفا با برپایی آیین‌های نکوداشت محقق نخواهد شد و شاید این کمترین کاری است که صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بهترین تکریم از چهره‌های فاخر علمی و دینی این است که اندیشه‌ها و دانش آنها را در زندگی به‌کار گیریم، افزود: دانش و فرهنگ اسلامی شأن و اعتباری دارد که دانشمندان آن را پدید می‌آورند و در این راه صدها شاگرد تربیت می‌کنند، از این‌رو باید تلاش شود به‌همت وزارت‌های علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از پیش از این ظرفیت‌ها بهره گرفته شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام حجتی پدر علوم قرآنی در ایران اسلامی، 15سال گذشته به‌عنوان خادم قرآنی از سوی رئیس‌جمهور وقت مورد تجلیل قرار گرفت، تصریح کرد: فعالان قرآنی حق بزرگی بر گردن اقشار مختلف جامعه دارند و باید قدردان این مفاخر بود.

حشمتی از تهیه بانک اطلاعاتی و شناسنامه قرآنی کشور در خرداد سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اطلاعات مورد نیاز برای تهیه این بانک اطلاعاتی از استان‌های کشور در حال جمع‌آوری است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون فعالیت‌های پراکنده‌ای در حوزه قرآنی در نهادهای دولتی و غیردولتی کشور شکل گرفته که هر کدام از این نهادها برای خود اطلاعات ناقصی از فعالیت‌ها به‌ویژه فعالیت‌های قرآنی دارند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تعداد موسسات قرآنی موجود در کشور را 5 هزار واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 2 هزار موسسه زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد و مابقی زیر نظر نهادهای دیگر مانند سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارند. انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 428930
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *