۰
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان:

توسعه فرهنگ، ضریب امنیت جامعه را ارتقاء می دهد/ افزايش بي رويه ميزان طلاق در شهرستان خاش

مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان گفت: توسعه فرهنگ، ضریب امنیت جامعه را ارتقاء می دهد و فرهنگ عمومی هر جامعه حاکی از اندیشه و تفکرات مردم آن جامعه است.
توسعه فرهنگ، ضریب امنیت جامعه را ارتقاء می دهد/ افزايش بي رويه ميزان طلاق در شهرستان خاش
به گزارش  تفتان ما ،  حسين مسگراني در جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان خاش، با بيان اينكه فرهنگ و  تمدن در هر منطقه ای  جهانی شدن آن منطقه را فراهم می کند، اظهار كرد: شورای فرهنگ عمومی موظف است که هدایت، نظارت و رصد ابعاد فرهنگ جامعه را با هماهنگی نهادهای عضو این شورا و همکاری مردم ساماندهی کند.
 
وي با بيان اينكه با توجه به اینکه فرهنگ عمومی هر جامعه حاکی از اندیشه و تفکرات مردم آن جامعه است، گفت: برای ارتقا و تعالی فرهنگ عمومی شهرستان حضور فعال و مستمر مردم در صحنه های مختلف فرهنگی ضروری است.
 
مسگراني با بيان اينكه به زودي همایش فرهنگی با رویکرد تقویت وحدت اسلامی و انسجام ملی در شهرستان خاش برگزار مي شود، تصريح كرد: براي برگزاري اين همايش همكاري و هماهنگي همه دستگاه هاي اجرايي شهرستان الزامي است تا برنامه در شان و جايگاه وحدت اسلامي برگزار شود.
 
 

 
وي ادامه داد: گسترش و رواج  وحدت و همدلی و همچنین تولید و معرفی آثار بزرگ ادبی به زبان‌های مختلف و با محتوای وحدت اسلامی از جمله اهداف اصلی برگزاری این همايش است.
 
مسگراني  با بيان اينكه مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر در بعد فرهنگ اسلامی تطبیق داده مي شود، گفت: افرادی را که در انقلاب نقش مهمی دارند را باید ارج نهیم و همه ملت بايد راه درست و تفکر اسلامی را پیش بگيرند.
 
وی بيان كرد: فرهنگ مهم ترین مسئله در سطح کشور از دیدگاه مقام معظم رهبری  و  بدون شك فرهنگ مهم تر از اقتصاد و به مثابه اکسیژن برای جامعه است.
 
 

 
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان با بيان اينكه ایجاد سینما سیار در شهرهای مرزی از جمله برنامه های در دست پیگیری است، اذعان كرد: شورای فرهنگ عمومی از ظرفیت بسیار زيادي جهت ارتقای فرهنگ عمومی جامعه برخوردار است.
 
* بايد مهمترين دغدغه مسئولين كاهش آمار معضلات فرهنگي باشد
امام جمعه و رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش نيز در ادامه اين نشست با تاكيد بر شوراي فرهنگي، اظهار كرد: باید تلاش شود تا مصوبات این شورا به طور کامل اجرا شود.
 
حجت الاسلام غلامرضا دهقان با بيان اينكه نماز جمعه قرارگاه بصیرت و ایمان است، افزود:  این قرارگاه مبنی بر مبارزه با تهاجم فرهنگی و اجتماعی است و طبق فرمايش رهبر انقلاب "نماز جمعه قلب فرهنگی یک شهر و کانون منتظران است".
 
وي با بيان اينكه الگوي ايران اسلامي نهضت عاشورا است، تصريح كرد: گفتمان اربعين به مثابه بزرگترين تجمع مسلمانان، هراس به دل دشمنان مي اندازد.
 
 

 
حجت الاسلام دهقان با بيان اينكه شوراي فرهنگ عمومي با اهميتي که در جامعه دارد، بايد در جهت حفظ و ترويج فرهنگ عاشورا و اربعين پيشگام باشد، ادامه داد: فرهنگ عمومي فرصتي براي بازشناسي ارزش ها است و لذا ترويج سبک زندگي ايران اسلامي وظيفه شوراي فرهنگ عمومي به شمار مي رود.
 
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش با بيان اينكه افزایش اعتیاد، ‌طلاق و خودکشی مهمترين معضلات فرهنگی است، اذعان كرد: بايد مهمترين دغدغه مسئولين كاهش آمار معضلات فرهنگي و به ويژه پرونده هاي ارجاعی به دستگاه قضایی و نیروری انتظامی باشد.
 
امام جمعه شهرستان خاش اظهار كرد: بررسی آثار فرهنگی منطبق بر سیاست ها و اجرای طرح و برنامه های اقتصادی، اجتماعی در شهرستان خاش یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی است.
 
گفتني است؛ همچنين مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان در سفر يك روزه خود به شهرستان خاش با جمعي از هنرمندان، خبرنگاران، شاعران محلي و كاركنان اداره ارشاد اين شهرستان ديدار و به مشكلات آنان رسيدگي كرد.
 
 

 
.

 
.

 
.

 
.

 
انتهای پیام/
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 442262
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *