۰

گره رکود مسکن با وام 160 میلیونی باز نمی شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وام 160 میلیونی، مشکل مسکن دهک های اول تا پنجم را حل نمی کند، گفت: با این وضعیت رکود مسکن همچنان باقی خواهد ماند.
گره رکود مسکن با وام 160 میلیونی باز نمی شود
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از مرآت، علیرضا خسروی؛ عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مرآت درخصوص وام مسکن مهر 160 میلیون تومانی گفت: این وام مختص مسکن مهر نیست بلکه وام مسکنی است که همه افرادی که خانه ندارند می توانند از آن استفاده کنند.
وی  با بیان اینکه این وام برای خانه اولی ها چندان موثر نیست چراکه اقساط آن بسیار بالا است، اظهار کرد: اینکه می گویند این وام ها برای خانه اولی ها خیلی موثر است فقط شعار است و نمی تواند موثر واقع شود.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس در ادامه افزود: قبل از گرفتن وام باید مقداری از پول را سپرده کرده و بعد وام به فرد تعلق می گیرد.
خسروی با اشاره به اینکه اقساط این وام بالغ بر 2میلیون  و 300 هزار تومان در ماه است، گفت:  البته برخی از مسئولین می گویند که اقساط آن یک میلیون و 900 هزار تومان می باشد که این مبلغ به علت این به صورت پلکانی محاسبه شده است.
وی با توجه به اینکه وقتی تعداد پلکانی بیشتر باشد در مرحله اول مقدار قسطی که باید پرداخته شود کمتر است و در مراحل آخر بیشتر خواهد شد، بیان کرد: وقتی اولین قسط  را یک میلیون و 900 هزار تومان پرداخت کنند در مراحل آخر باید حدود 3 میلیون تومان بدهند.
عضو کمیسیون عمران در مجلس همچنین تصریح کرد: اگر بخواهیم به صورت متوسط و بدون پلکانی بودن در نظر بگیریم قسط  وام مبلغی بالغ بر 2 میلیون و 300 هزار تومان می شود.
وی با اشاره به اینکه از دهک اول تا چهارم نمی توانند این وام را بگیرند، گفت: با توجه به اینکه اقساط این وام زیاد می باشد  پس در نتیجه کارگران، بهزیستی، کمیته امداد و خیلی از افرادی که شغل آزاد دارند و حقوقشان زیر 2 میلیون تومان است باید از این وام صرف نظر کنند و حذف شوند.
خسروی با بیان اینکه این وام برای دهک های 7 و 8 و کسانی که درآمدشان بالاست موثر است، افزود: افرادی که درآمدشان بالاست دیگر به این وام و خانه احتیاجی ندارند.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه وام 160 میلیون تومانی مسکن،  مشکل مسکن دهک های اول تا پنجم را نمی تواند حل کند، اظهار کرد: با این وضعیت رکود مسکن همچنان باقی خواهد ماند.
وی درخصوص منابع وام 160 میلیون تومانی گفت: یک بخشی از آن از اقساط مسکن مهر که بازگشت پیدا می کند و قرار شده است که تا سه سال دیرتر پرداخت کنند که دارند  از این ها بحث وام برای خانه اولی ها را می دهند.
عضو کمیسیون عمران در مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: راهکارهای دیگری هم بود که آنها کوتاه ترین راه را مدنظر قرار دادند و دنبال کارهای دردسرزا نیستند و شاید برای اینکه عمده مردم را در نظر بگیرد این وام ها را پرداخت می کنند.
انتهای پیام/
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 429053
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *