۰

تسهیلات ویژه زوج های جوان به بانک مسکن/ بانک مسکن این روزها خودش هم قصد ازدواج دارد

این روزها، که هر روز بر خیل دختران و پسران جوانی که به سن ازدواج می رسند افزوده می شود، هنوز شاهد تسهیلات ویژه از طرف قوه مجریه نیستیم و این خود عاملی جدی در به وجود آمدن بحران های اجتماعی مختلف در سطح جامعه هستیم.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از نسیم زنجان، این روزها که  همه ارگان های دولتی کم تر توجهی به ازدواج آسان و به موقع زوج های جوان اهمیت می دهند، بانک مسکن نیز قدم جلوتر از این ارگان ها قدم برداشته است.
پس از آن که، مجلس با اعطای وام 10 میلیونی ازدواج به زوج های جوان موافقت کرد، شاهد مقاومت دولت مردان بخصوص رئیس بانک مرکزی در برابر این مصوبه مجلس شورای اسلامی هستیم که صدای همه جوانان را درآورده است.
اما این روزها، که هر روز بر خیل دختران و پسران جوانی که به سن ازدواج می رسند افزوده می شود، هنوز شاهد تسهیلات ویژه از طرف قوه مجریه نیستیم و این خود عاملی جدی در به وجود آمدن بحران های اجتماعی مختلف در سطح جامعه هستیم.
بحث آنجا جالب تر می شود که، بانک مسکن در تبلیغات خود صحبت از وام های مسکن اولی برای زوج های جوان سخن به میان می آورد و اینگونه بیان می کنند که توان این بانک در همین حد می باشد.
وقتی برای دریافت تسهیلات چنین مسکن هایی به بانک مسکن مراجعه می شود از زوج های جوان خواسته می شود که مبلغ 30 میلیون تومان را به مدت شش ماه در این بانک پس انداز نمایند.
پس از گذشت شش ماه، بانک وام 60 میلیونی با سود بالای 12 درصد در اختیار زوج های جوان قرار می دهد که باید مبلغ قسطی به میزان حدود 800 هزار تومان را پرداخت نمایند، که خنده هر جوانی را در پی دارد.
حال آنکه در این بین چه تسهیلاتی از طرف بانک مسکن در اختیار این زوج های جوان در این شیوه وام هی صورت می گیرد، جای سوال و اشکال دارد.
آیا غیر این است که این بانک از پول های خود جوانان به آن ها وام می دهد و سود کلان آن را برای خود ذخیره می کند؟ آیا غیر این ست که این تسهیلات در اصل از طرف زوج های جوان در اختیار این بانک قرار داده می شود و نه از طرف خود بانک؟
در واقع این بانک در یک نوع بازی، پول های زوج های جوان را گرفته و آن ها را در اختیار زوج های دیگر قرار داده و از سود آن ها دوباره وام  می دهد و سود می کند؟
انتهای پیام/
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب: 432176
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *