۰

جزییات مدیریت خطر بلایا در واحدهای بهداشتی

کارشناس دفتر مدیریت خطر بلایای وزارت بهداشت گفت: با اجرای برنامه‌های دفتر مدیریت خطر بلایا، سه شاخص اصلی ما از سال ۹۲ تا سال جاری ارتقاء و بهبود یافته است.
 جزییات مدیریت خطر بلایا در واحدهای بهداشتی
به گزارش سرویس خبری تفتان ما، دکتر هما یوسفی در گفت‌وگو با  (ایسنا)  ، اظهار کرد: پنج برنامه اصلی را شامل برنامه ارزیابی آمادگی خانوار، برنامه ارزیابی ایمنی و خطر واحدهای بهداشتی، برنامه نظام وقوع و پیامدهای بلایا، برنامه ارتقاء ایمنی سازه‌ای و غیر سازه‌ای واحدهای بهداشتی و برنامه عملیات پاسخ را در سطح واحدهای بهداشتی اجرا می‌کنیم.
وی با بیان اینکه میزان آمادگی خانوار در سال 92 از 3.8 درصد با اجرای برنامه‌های ارزیابی آمادگی خانوار به 3.9 درصد رسیده است، افزود: از نظر ارزیابی ایمنی و آمادگی واحدهای بهداشتی نیز سه شاخص اصلی داریم که آمادگی عملکردی، آمادگی ایمنی سازه‌ای و آمادگی ایمنی غیر سازه‌ای هر سه شاخص در کشور از سال 92 تا سال جاری ارتقای چشمگیری داشته است که به همت افرادی بوده که در واحدهای بهداشتی و معاونت‌های بهداشتی برنامه‌های ما را پیگیری و اجرا می‌کنند.
کارشناس دفتر مدیریت خطر بلایا در وزارت بهداشت با اشاره به آغاز بازدیدهای خود از استان کرمان، تصریح کرد: دانشگاه کرمان را مورد بازدید قرار دادیم، خوشبختانه در سطح شهرستان زرند و کرمان اجرای برنامه قابل قبول بوده، البته با توجه به نوپا بودن برنامه‌ها، انتظار این است با پیگیری همکاران برنامه‌ها به نحو مطلوب‌تری دنبال شود. در رفسنجان نیز امیدواریم برنامه‌ها با کیفیت مطلوبی که تا کنون پیش رفته، انجام شود.
یوسفی خاطرنشان کرد: در سه شاخص اصلی که در سال 92 مورد ارزیابی قرار دادیم با اجرای برنامه‌ها در سال 94 بهبود نسبی داشتیم.
کارشناس دفتر مدیریت خطر بلایای وزارت بهداشت تصریح کرد: طبیعتا با پیشرفت برنامه و اولویت قرار دادن برنامه‌های مدیریت خطر بلایا در نظام بهداشتی، انتظار داریم که شاخص‌های آمادگی عملکردی ایمنی سازه‌ای و غیر سازه‌ای و همینطور آمادگی خانوارها در برابر بلایا ارتقای چشمگیر پیدا کند تا به این ترتیب نظام سلامت و جامعه خود را در برابر مخاطراتی که کشور مستعد آن است، بهبود نسبی دهیم.
انتهای پیام/ تسنیم
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 429091
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *